Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Altså ikke krydder, men hva kan jeg smakssette kokt potet, gulrot, kylling osv. med? Gutten er 6 mnd. Fins det f eks urter som går an?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Men hvorfor trenger du å gjøre det? Gulrot er det jo masse smak i.
Gjest ->>- Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Det aller meste av urter og krydder går fint, bare unngå salt (det er ofte salt i forskjellige kryddermikser også). Karri, kanel (kan gi utslett hos disponerte), hvitløk, basilikum, dill etc. er fint.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor vil du krydre maten? Er det ikke lurt at han lærer seg å kjenne/like de vanlige rene smakene først?
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Eldste var veldig glad i purreløk i grønnsaksmosen, og mye av det pila ramset opp
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Jeg kokte litt løk, brokkoli, karri, gulrot og poteter sammen med kyllingen - og det var en stor hit:), men bare fantasien som begrenser deg:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Jo, klart det, men han har fått potet og gulrot i 2 måneder nå, har lyst til å prøve ut litt mer forskjellig:) HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Mange barnematoppskrifter foreslår diverse urter man kan tilsette, så det er jo ikke akkurat uvanlig det HI spør om her. Timian kan også brukes.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har brukt litt paprikakrydder, basilikum, oregano og andre urter.. Også koker jeg kjøtt/kylling sammen med en del urter, hvitløk, løk o.l, slik at det setter en liten smak på kjøttet. Tror du kan bruke det meste av urter, bare smak det til så det ikke blir for mye:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #10 Skrevet 18. mai 2010 Provancekrydder brukte vi mye når vi sku variere litt
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 Basilikum, bladpersille, løpstikke, timian, løk og hvitløk er mye brukt. Hjemmelagd krydderolje slo an her, olivenolje, basilikum, bladpersille og hvitløk moset sammen. Drypp noen dråper i mosen. Ellers kan du forsøke med litt søtpotet eller mais i mosen, litt søtlig, mildt og godt. Og selv om det sies ingen meieriprodukter så tidlig er det mange små som eeelsker maten sin med en teskje usalta meierismør i :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå