Gå til innhold

hjelp, jenta mi nekter å spise grøt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har fått grøt en god stund nå, å for to dager siden så begynnte hun å nekte å åpne munnen når jeg kommer med skåla.

Hun har nettop vært igjennom en kraftig infeksjon å med en rimelig heavy antibiotika kur som skulle blandes i mat. noe som sikkert har ødelagt endel.

idag måtte jeg lage 3 forskjellige grøter før jeg endelig fikk i henne et halvt glass med hipp sin godnatt risgrøt på glass.

noen andre som har vært igjennom dette? hun som elsket grøt! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta? Her ble knerten veldig grøtlei når han passerte 9 mnd (er nå 10 mnd). Så nå spiser han kun 1 grøtmåltid om dagen. Og det må være enten småfolk god natt grøt, evt annen grøt blandet med fruktmos. De vanlige naturell grøtene spiser han kun et par skjeer av og så vil han ikke mer.

Han var også veldig glad i grøt, og nesten over natta så var han plutselig ikke særlig interessert. Brød derimot er han kjempe glad i nå.

Men kan jo også være at matlysten generelt har falt litt i forbindelse med at hun nylig har vært syk da.

Skrevet

Leste ett annet innlegg her for en stund siden angående en som hadde puttet litt kanel på grøten så jeg prøvde det igår med min grøtleie jente og jommen spiste hun ikke opp hele porsjonen! Prøvde det samme igjen idag og hun spiste opp hele porsjonen idag også...

Så kanskje kanel er tingen?

Ellers så kan du jo kanskje la grøten være et par dager og gi henne middagsglass og brødskiver istedenfor?

Skrevet

Har også hørt tipset om kanel så prøv det:)

Skrevet

hun er ikke mer enn 4mnd måtte begynne tidlig med grøt fordi hun drakk for mye mme, var legene som følger oss opp som ba meg starte med grøt. idag gkk det litt bedre moste litt fersk banan i grøten det var nammis. de to andre barna mine likte ikke grøt noe særlig, hadde håpet på å få en ordentlig grøt baby nå ;) det tipset med kanel brukte jeg med de andre kom på det når jeg las her :D takk for tips håper at grøt spisinga tar seg opp igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...