Mammahjertet <3 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Jeg hører stadig vekk om flotte hentesett til babyen når den skal hjem igjen fra sykehuset. Har dere kjøpt/skal kjøpe slikt til babyen? Jeg har kjøpt et søtt lite antrekk(på Lindex) som jeg tenkte snuppa mi skulle ha på seg på vei hjem. Men fra noen hører jeg om kjempefine hjemmestrikkede kjoler og diverse som de har kjøpt inn til babyen. Er det jeg som er litt treg eller? ;-) Mange som skal ha et ekstra spesielt hentesett til babyen sin? :-)
petite fleur Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er en av de som ikke helt skjønner greia med hentesett, men som har fått det i gave av andre. Mamma strikker et nydelig sett til gutten som kommer i juli, og jeg er selvfølgelig kjempeglad for det. Men om det ikke blir ferdig til gutten kommer (hun er ikke den kjappeste strikkeren), så er ikke det så nøye, jeg har andre klær gutten kan ha på seg den korte turen hjem. Til førstemann hadde jeg en skjønn hvit vinterdress fra H & M.
SnartToGull Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 jeg har kjøpt et velursett fra Cubus som jeg tenkte han kan ha på seg utenpå body og strømpebukse. En bekjent har strikket et nydelig teppe i babyull som han også skal ha over seg i bilen hjem....Har ikke lagt så veldig mye i "hentesettet" egentlig...hos folk som har tilbudt seg å strikke har jeg heller "bestillt" dresser og jakker han kan bruke til høsten...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 synes det er vanskelig og finne hentesett til den lille jeg :S Har termin starten av Juli.. bare sett tykke hentesett,ikke akk det som faller meg inn i Juli mnd som kan være varm.
fiskelisken Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Mamma strikket hentesett til min første gutt som kom for 2 år siden. Hadde brukt det samme nå hvis ikke det hadde vært for at det er ull og babyen kommer i juli Så da strikket hun et nytt et i bomull Men det er da ikke noe feil med klær man har kjøpt selv!
Gjest Sharazi Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Skal hentesettet være noe veldig spesielt det eller....? Jeg har bare kjøpt masse vanlige klær jeg, så tar jeg med meg det som passer været best! Blir nok bare en vanlig sparkebukse og body fra H&H for min del, om været er fint.......... Ikke noe vits i å stase opp ungen så mye, man skal jo bare hjem!
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har en god del tøy i str 50 og 56, men usikker på hvilken str hun kommer til å bruke på vei hjem. Men blir nok en body og sparkebukse, enkelt og greit. Skal jo bare hjem likevel...Strikker nå noen dresser hun skal få ha til høsten og vinteren, for det er da hun virkelig trenger det
Mammahjertet <3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Ja jeg har også bare sett slike tykke hentesett. Jeg har termin i slutten av juli og ser for meg at noe hjemmestrikket blir for varmt foreløpig da.
Mammahjertet <3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2010 Ja jeg har skjønt det slik at mange legger litt ekstra i dette hentesettet. Hvis du tar og googler ordet hentesett så får du sikkert ørten treff. Skjønner at det er populært med slikt, for det er jo utrolig mye fint å få kjøpt. Men jeg tror jeg nøyer meg med det søte antrekket fra Lindex :-)
Mammahjertet <3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2010 Det skulle gått å lime inn bilder her. Sikkert kjempefine hjemmelagde sett du har fått
bitthen Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 Svigermor strikker og strikker til lille tass, så jeg har plukket ut det misnte settet hun har strikket (str.56). Sparkebukse, lue, sokker og jakke. Nå kommer det an på tempen, har termin 11. juli. Er det litt varmt, går jeg for bare sparkedressen (den har bare feste på skuldrene, ikke ermer) og body og bytter ull -lua med ei i bomull. Blir det veldig varmt, har jeg et par søte små sparkebukser og en body fra Cubus. Tar med begge deler, så får vi se. Håper jeg får brukt det svigermor har strikket da... Men helt enig; de skal jo bare hjem, hehe...
Corneliuss Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Oi, dette har egentlig gått meg litt hus forbi. Selv om jeg har en sønn fra før. He he, Trodde hentesett bare var betegnelsen for at man må ha noe tøy å ha på babyen på vei hjem fra sykehuset. Er selvsagt hyggelig å ha noe tøy på sykehuset som er litt fint til man får besøk, men har aldri fått med meg at det var en "greie". Og akkurat til bilturen så er det jo ingen som ser dem? Men hvis man har en tradisjon på det så er det jo selvsagt hyggelig. Tror allikevel ikke jeg kommer til å kjøpe noe annet eller noe mer enn det jeg har. Har kjøpt noe koselig småbarnstøy og så får vi se ann temperaturen litt på den dagen vi skal hjem i forhold til hva vi velger å ta på henne.
termin 18.05.10 *overtid* Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Eg synes det er veldig stas, men det er sikkert fordi mamma har tatt vare på mitt hentesett som hun strikket når hun ventet meg. Og det hadde datteren våres på seg når ho kom Juni 07, og det skal jenta eg venter nå bli hentet i. Og så blir det fint pakket vekk i håp om at kanskje en av mine døtre vil hente sine i det samme om en 20 års tid
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 Det går mest på tradisjon for min del... Om mamma rekker å strikke jakke og lue, så skal snuppa ha på det på hjemreisen. Hvis ikke har jeg sett meg ut et velur-sett på reflex som jeg vil ha. Vet ikke hvor EKSTRA spesiellt det er, sånn ift de andre klærne, men de blir jo plukket ut spesiellt til å reise hjem i.. Så.. Viktigste er jo at man selv liker antrekket..Uansett hvor klærne er fra. For meg er det viktig at klærne er myke og gode. Og at det er varme nok klær for årstiden. Utover det går det bare på smak og behag:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Første gang hadde jeg ikke hjemmestrikka hentesett for mor mi var for vond i armene til å strikke og jeg kunne det ikke selv den gangen. Da kjøpte jeg en body og selebukse fra nameit. Nå kan jeg strikke selv, men mor mi hadde nå lyst å strikke, så hun har laget et sett til snuppa. Det er absolut ikke noe must og big deal om du ikke har d
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. mai 2010 #16 Skrevet 19. mai 2010 Blir en söt body og sparkebukse, en tynn jakke og tynn lue tenker jeg. Legger ikke så mye i dette med hentesett, men tar jo på noe jeg synes er fint.
Trio? Skrevet 19. mai 2010 #17 Skrevet 19. mai 2010 Det var nok mer stas rundt dette med hentesett før. Da var det stas å få æren å få lage det settet med klær som babyen skulle komme hjem i.. Vi har bare kjøpt noen selv vi som vi syntes var fint :-) Ingen bestemødre som tigget om å få lage hentesett, og det beklager vi ikke. Gleden over babyen er viktigst og den er stor! :-D
assisi Skrevet 19. mai 2010 #18 Skrevet 19. mai 2010 Har aldri hørt om hentesett! Om det innebærer noe varmt, så har jeg termin i juni. Har kjøpt et søtt Benetton antrekk til babyen som han skal ha på seg fra sykehuset. Men det er det hele..
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 19. mai 2010 #19 Skrevet 19. mai 2010 Min mormor kjøpte et kjempeherlig sett fra "Name It",blå velour, med body, bukse,jakke og strømper:)det er sååå fint:)Hun har brukt å strikke hentesett til de 2 andre, men nå var hun så plaget av leddgikt stakkar:( Mangler bare en liten tynn lue nå så er hentesettet i boks:)Koselig å ha noe ekstra fint å ha på når vi skal hjem, vært tradisjon hos oss det:)
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #20 Skrevet 19. mai 2010 Her hadde jeg ikke hentesett til første, så heller ikke noe spes. til dette barnet... reiser hjem i et av de vanlige myke klærne jeg har kjøpt, og teppe. Er jo bare fra sykehuset, ut i bilen og inn døren hjemme.. Har fått tilbud om hjemmestrikket hentesett som ble brukt på meg og søskenene mine mine da vi var liten, mamma har samlet på det, men det er litt stort i str. så da vil jeg heller ha på noe som er passelig og enkelt.
tromsøjenta Skrevet 19. mai 2010 #21 Skrevet 19. mai 2010 For meg betyr det ikke veldig mye hva babyen har på seg på tur hjem fra sykehuset, utover at det skal passe til utetemperaturen. Men min syke, gamle mormor har strikket et babysett og gitt uttrykk for at hun ønsker at det skal være hentesett. Jeg er kjempeglad for at hun har klart å strikke til oldebarnet sitt (som både hun og vi har ventet på i mange år), så vi bruker nok dette:-) Sannsynligvis er det ikke for varmt for et ullsett her selv om det blir i juni, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå