Mamma+2 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Det veit vell kanskje de fleste ikke er så lurt...men fort gjort når man havner i en vanskelig situasjon.... Både jeg og min samboer har vert gjennom hver vår vanskelige skilsmisse...og tatt opp forbruksån.... jeg på 100 tusen og sambo på 230 tusen!!!! Og på toppen av det hele har jeg blitt syk, så lever på trygd.....ingenting ble slik jeg hadde trodd... Nå leier vi bolig, kommer oss ikke inn på boligmarkedet med den gjelden der + at vi må spare til egenkapital først....sukk.... Vi har ingen til å kausjonere så vi kunne fått det inn i et rimeligere bank lån heller....betaler 6000.- på desse til sammen...og vil gjøre det i mange¨år enda...sukk.... Bare et råd til alle andre....det ødelegger vannvittig mye....
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Vet det er kjipt, vi har litt selv vi også.... Men, bare et tips; Har dere prøvd å snakke med banken om å ta opp et lån, samle alle sammen og bare betale på 1 lån? Eller er dette samlet i en og samme bank?
Mamma+2 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2010 Takk for svar... Det er fordel på 2 lån- hos Santander og Citi. Så lenge vi har uten noen form for sikkerhet så får vi det vell ikke i en vanlig bank....vi eier jo ikke noe- annet en møbler og en bil som har gått langt... Utrolig surt...av de 6000.- hver mnd er det kun 1200.- som er avdrag...det sier jo litt om rentenivået, desverre...
Studine mevik Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Du har helt rett i at forbrukslån er noe skikkelig møkk. Vi har heldigvis ingen forbrukslån nå, men sambo hadde et da vi ble sammen, men det var nedbetalt før vi kjøpte hus sammen. Jeg ville prøvd å snakket med banken for å se om dere kunne samlet disse lånene og kanskje få bedre renter enn dere har idag. Prøv også å spare litt penger som dere kan putte på innbetalingene slik at det går fortere nedover. Tenk deg hvis dere betalte 500kr ekstra på lånene hver måned, det har en del å si i det lange løp. Så sant dere har mulighet til å betale 500kr ekstra såklart. Lykke til med lånene
Mamma+2 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2010 Palmesus: Innboksen min var full...men nå har jeg sletta.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå