Gå til innhold

flere som har fått bekkenlåsning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 33, og har fått en bekkenlåsning på den ene siden bak. utrolig vondt!! skal heldigvis til legen imorra, og håper jeg får sykemelding da. klarer nesten ikke fungere hjemme engang. og om kveldene klarer jeg såvidt å bevege meg rundt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp jepp.... det har jeg også gitt. Jeg får behandling hos fysioterapeut en gang i uken for det. Jeg ble 100% sykemeldt i uke 28 og både lege og fysioterapeuten mente det var sent siden jeg hadde slitt med det et par mnd. Det jeg blir rådet til er å trene bekkenbunnen (knipeøvelsene) og stabilitetsmuskulaturen.. veeeeeldig rolig og forsiktig trening. Ellers må du slappe av, ikke finne på å gjøre husarbeid, spesielt støvsuging og løfting av tunge ting ( I know, det er ganske håpløst når en føler alt i huset står på hodet...) , gå minst mulig.

Det kan være lindrende og gjøre godt med varmeteppe eller flaske på det området som er vondt. Sov med dyne mellom beina. Bekkenlåsning fører ofte med seg at man overbelaster andre muskler som skal kompensere for området som låser seg... så da kan støttebelte virke støttende og godt=) Lykke til videre=)

Skrevet

Jeg har vært til kiropraktor. Noe som har hjulpet. Men det vil nok komme tilbake før småtten kommer. Dessuten behandles ikke gravide de seks siste ukene. Er sykemeldt nå. Pass på å ikke sitte for mye. Det hjelper å strekke litt ut og ligge. Men pass på å ikke ligge for lenge så du stivner. En kombo av små steg i gange og ligge er det beste. :-) Er uke 32 nå selv så jeg kjenner meg igjen. LIgge med noe mellom beina er veldig viktig så du ikke får dragning i bekkenet nedover (mot krysning av benene). Ikke lange ut når du går, men små steg. God bedring!

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg fikk bekkenlåsning i uke 30. Jeg ringte til lege etter 3 dager, da jeg skjønte at det var noe i veien og fikk henvisning til fysioterapaut med en gang. Hun sendte meg videre til kiropraktor. Jeg trengte kun to behandlinger, så var alt bra igjen! Men jeg må trene sammen med fysioterapauten en gang i uka nå.

Jeg er i uke 36 nå. Jeg har overlatt alt husarbeid til mannen min og er svært forsiktig ellers når det gjelder løfting osv. Jeg har jobbet 50% fra uke 30 til i dag (går ut i permisjon om to dager). Jeg jobber som lærer og har en veldig variert hverdag, det har holdt meg oppe, fordi variasjon er viktig, men jeg måtte gi fra meg de praktiske fagene.. Jeg har en venninne som jobber i barnehage, hun ble 100% sykemeldt og kommer til å være det ut svangerskapet. Hun er bare i uke 24. Så vær forsiktig! Lytt til kroppen! Hvil masse, men beveg deg også!!

Kiropraktoren skal ikke knekke i bekkenet ditt etter uke 30, men hun kan "stemple". Litt vanskelig å forklare hva det går ut på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...