Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..lå jeg på føden med rier, og kl 14.11 hadde jeg født en herlig liten gutt, som slett ikke er så liten lengre, men tenåring om bare et år. Det er både herlig og vemodig å se barna vokse til, bli mer uavhengige og at de blir stadig mer selvstendige. Nå shopper han helst klærne sine selv, han står opp hver morra selv, ordner matpakke og frokosten selv. Til helgene rydder, vasker og skifter han også på senga si selv, så jeg må si at jeg føler jeg har fått lært ham endel han har nytte av å ha med seg når han skal stå på egne ben en dag, noen år enda før han kan slippes helt, men tror han skal være klar til å fly på egne vinger når den tid kommer. Jeg vet i hvertfall en ting, årene går i hvertfall ikke saktere for meg, så det er derfor skremmende når jeg tenker tilbake og lurer på hvor all tida ble av. Alt jeg skulle gjort og tatt han med på som det aldri har blitt tid til fordi noe kom i veien. Så jeg skal ta ekstra godt vare på tida vi får framover, slutte å utsette ting til: neste mnd og neste år...."Carpe diem quam minimum credula postero", eller på norsk: Grip dagen, stol så lite som mulig på den neste. Hverken en selv eller barna blir noe yngre, og man merker først at tida går fort når man tenker tilbake, fortiden er nær, mens framtiden virker fjern.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med dagen til han og ikke minst til deg! =)

Og tusen takk for et spark bak, i ettermiddag skal jeg ta med meg den store lillegutten min en tur bare vi to. Bare for å nyte at han fremdeles er mest min og bare litt resten av verden sin.

Skrevet

ååå så koselig å lese :)

små barn blir fort store ja ;) som en venninne sa til meg på telefonen i dag da jeg sa jeg var så lei av flokken: men tenk på hva du egentlig gjør...du gir dem grunnlaget for resten av livet ;)

herlig tanke egentlig... gratulerer med 12 årsdagen til gutten...sikker på han er godt rustet til tenårene og alle bekymringer det medbringer ;)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...