sola26 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Sitter her og lurer på om jeg skal ta noe videre studier.Lyst å ta nettstudier da.Men,problemet er at jeg er så usikker på hva jeg vil.Har en vikar jobb nå,som hjemmehjelp.Og jeg liker ikke jobben:-( trodde det skulle bli bedre men.Kjeder meg så ille. Lurer på å gå en helt ny retning.kanskje noe kreativt.Noen som har kreative yrker her?Lurer også på reiseliv.Konditor høres også spennende ut,men det må vell være veldig stress? Har også tenkt tanken på å starte for meg selv med noe.Noen som har noen forslag til hva man kan gjøre da??? Føler jeg er i en håpløs situasjon nå.Veit faktisk ikke helt hva som jeg har lyst til:-(.
T#3 Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Så bra du har lyst til å utvide horisonten din:) Jeg tror at både NKI og Folkeuni. har karriererådgivere. Skal ikke si det 100 % sikkert, men synes det er rart om de ikke har det... Ta kontakt med diverse fjernundervisnings steder/byråer og forhør deg. Presenter "problemstillingen" din og hør hva de sier. Lykke til!
Gjest Antarctica Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Prøv å tenke tilbake på perioder i ditt liv da du var kreativ. Tenk på ganger da du var som mest "fornøyd", i barndom, ungdom eller voksenliv. Da jeg gjorde en sånn analyse av meg selv for mange år siden, ble det helt klart for meg hvilket kreativt yrke jeg skulle satse på. (Mitt "problem" var at jeg hadde lyst til så altfor mange forskjellige ting, jeg syntes alle studier hørtes kjempespennende ut, men jeg vet jeg ikke ville vært lykkelig verken som journalist, kirurg, historiker, jurist eller museumsansatt... Jeg har jobba i reiseliv og likte det godt, men tenker lite på å vende tilbake til det, mest fordi jeg er fornøyd med det jeg gjør akkurat nå. Men det var morsomt med den menneskelige kontakten (jeg var guide/reiseleder) og med å presentere mitt eget land og særlig min landsdel på best mulig måte for de besøkende. Konditor: hvorfor skulle det være stress? Det er både kreativt og systematisk - og tenk så mye namnam du kan lage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå