Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har råd mot hemorider? Har aldri hatt det før, og gikk nesten klar nå og.. men ikke helt.. fikk det nå helt på slutten.. Noen som har noen gode råd for å bli kvit det? Om man bruker salve kjøpt på apoteket, forsvinner de da, eller må man til legen å få de fjernet?? Er en sånn klump bak.. lurer på om den tar turen på egenhånd eller trenger hjelp for å forsvinne..:;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

De fleste hemoroider forsvinner av seg selv etter en stund. Hadde en etter første ble født, og den klødde veldig og var litt vond innimellom. Jeg brukte salve fra apoteket, men syntes det klødde enda mer når jeg hadde det på. Kommer til å kjøpe meg en lokalbedøvende krem nå. Det tok kanskje et par månder før den forsvant av seg selv sist og da undersøkte jeg litt rundt det. De venter minst et år (tror jeg det var) før de vurderer å operere bort fordi det vanligvis går over av seg selv.

Det jeg fant ut lindret best var å ta en kald våt klut og trykke klumpen på innsiden av tingen igjen (unnskyld detaljene) og legge meg ned en stund. Og denne gangen skal jeg be om at de gjør det rett etter at jeg ha født, for da skal de gå bort enda fortere.

Lykke til

Lykke til videre.

Skrevet

Hermoroider er åreknuter, så trikset er å få tømt dem. Kremene man får på apoteket lindrer kløe og skal hindre betennelse og vannopphoping i vevet, samme funksjon som de kalde våte klutene som nevnes over. Hovedgreia er likevel å få puttet dem inn igjen når man har på kremen, smett dem innenfor analåpningen, så skal de klare å tømme seg på egenhånd - bare husk det hver gang du har vært på do etc. Er de veldig betente/smertefulle kan det hjelpe å stå på kne i senga el.l med rumpa i været litt først og la kremen virke. Sjelden de må fjernes kirurgisk, heldigvis!

Av og til er det greit å ha jobbet i eldreomsorg...

Skrevet

Kan anbefale en krem som heter Scheriproct som jeg fikk på resept av legen. Bruker kremen nå og det har gjordt de mindre og mindre irritert. Har erfaring med at der kan forsvinne igjen, så stresser ikke med det. Hvis ikke så vil jeg få de fjernet.

Drikk masse vann!!! Og spis fiber (hjelper med en bolle musli for meg), men ikke uten å drikke masse vann.

Ellers er det ikke så mye du kan gjøre desverre... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...