Gå til innhold

hjelp..kynnere eller rier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har gjennom hele svangerskapet vert så heldig, om man kan si det sånn, att eg ikke har hatt kynnere. Som eg har kjent da. Så har ikke vert plaget med noe sånt. Hatt en og annen sjelden gang eg har fått noen menslignende smerter, som fort har gått over. Men det er veldig lite. Men i går så begynte eg å få litt smerter.. Problemet nå er att eg ikke vet om det er kynnere, eller om det er rier eller noe.. om det jobber seg fremover til fødsel eller hva.. eg aner jo ikke hvordan noe av det kjennes ut..hehe.. Så føler meg litt sånn lost og nervøs her.. De sier att eg merker det når det virkelig begynner.. og kanskje eg gjør det.. Er vant til intense mage og mens smerter fra før av, pga gallestein og mens.. så til tider så tenker eg nesten ikke over det.. bare venter til vondtet har gått over liksom.. Nett som det blir veldig vondt i magen.. som om eg må på do med akutt diare eller noe.. og så går det over.. i natt hadde eg bare perioder med veldig vondt i magen... det kommer og går nå også...

Noen som kan gi meg ett råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres strengt tatt ikke ut som noen av delene.. :(

men ville gjetta på kynnere, rier merker man som du skrev, og de kommer regelmessig :)

Skrevet

eg er ikke så flink på å forklare heller..hehe..noe av smertene gikk også litt bak i ryggen.. og en gang, nett som om eg kjnte det nedover lårene på en måte.. hehe.. så det er vel litt som mens smerter.. i går da det begynte.. så kom og gikk det ganske jevnt over i noen timer.. før det roa seg... er vel gjerne bare kynnere...:)

Skrevet

Det som jeg fikk til svar fra jordmor ved sist svangerskap er å ta to paracet. Det er for da gir kynnerne seg hvis det er det, og er det rier så blir det ikke borte. Kan være verdt et forsøk, og skader ikke barnet.

Skrevet

En "regel" fra min jordmor. Kynnere er stort sett like vonde, også om de kommer regelmessig. Rier kommer som en bølge. Hver enkel ri stiger i intensitet og det blir vondere og vondere for hver som kommer. Min erfaring er at jeg kan lure på hva jeg kjenner når det er kynnere men vet det med en gang når det faktisk er fødsel. Ellers kommer det jo noe godt ut av kynnerne, jeg har fått 3 cm åpning og mormunnen er helt flat som følge av alle kynnerne så det er ikke bare irriterende. Lykke til!!

Skrevet

Hei,

jeg har hatt det likt deg igjennom livet med stooore menssmerter så jeg kjente meg godt igjen i din beskrivelse. Og, ja du lærer deg igjennom det å takle riene på en utrolig bra måte!!

SÅ VÆR OBS!!!

Når fødselen med min første startet var det som de menssmerte jeg var så veldig vant til:) Og jeg hadde ingen problemer med å håndtere de smertene(det er fordelen vi skal ha for de smertene hele livet:-))

For når menge snakker om mensvondter/mensmurring å er ikke det slik jeg har hatt det ved mensen. Men, i stedet sterke smerter som er identisk med rier! Så vær obs!!!

De kan lett måle om det er rier på sykehuset, så jeg hadde begynt å måle tiden på de jeg:) Kanskje du er i gang, jeg trodde ikke det ved min første fødsel, og kom inn på sykehus bare 2timer før tulla var ute:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...