Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ifølge ul termin i min 39 uke...

Jeg har en unge i magen som er veldig aktiv.

Idag spurte jeg jordmoren om det er normalt med knirke lyder når ungen sparker. Hun hadde aldri hørt om det.

Det er som om noen "knekker" fingrene når babyen sparker, har sagt til mannen min at jeg lurer på hvor mange tær ungen har brukket. Ungen har også nesten som skjelvinger, som når vi får frysninger. Det sa hun at hun heller ikke hadde hørt om.

Jordmoren bare forsikret meg om at babyene får grundig undersøkelse på sykehuset, så om noe skulle være galt finner de det ut.

Begynner å lure på om jeg har en gal baby i magen?

Men er det flere enn meg som har unger som "knirker" i magen eller lager rare lyder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva det er men som fast inventar her inne har jeg sett spørsmålet komme opp mange ganger, og mange fler enn deg har opplevd kneppinga og ingen som har sagt at det er noe galt med barnet i hvertfall:)

Skjelvinga opplever jeg selv, og har ikke fått noen god forklaring på. Jordmor lo og sa at "det er nesten så de grøsser innimellom ja" uten å forklare noe mer, så det er nok normalt.

Ikke akkurat beroligende å få svaret at de sjekker om det er noe galt når barnet fødes, men jeg tror du kan slutte å bekymre deg altså:)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Godt å høre at spørsmålet har vært stilt før:)

Det er jo rart at ikke jordmora har hørt om dette med grøssninger før for dette vet jeg at min søster merket også.

Alt er nok bare bra med lille jenta for roe meg med det:)

Skrevet

Jeg opplever begge deler, og jordmoren jeg går til sa det er helt normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...