Gå til innhold

Godkjenelse som adoptivforeldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har litt vondt i maven med tanke på å skulle starte på prosessen med adopsjon. Redd for å få avslag.

 

Vi er en familie på 5. Har to sønner, en på 4 år og en på 15 år (min fra tidligere forhold), og en hund.

Mor er 37 år, har vært sykelig overvektig men er ikke det i dag takket være operasjon. Far er overvektig. Begge er vi i jobb. Har et lite hus, men magler pr. i dag et soverom til det evt. adoptivbarnet. Vi må da evt. flytte.

Lever et stille og rolig liv.

Vi har mye kjærlighet og gi barna våre og har mere enn nok til ett barn til.

 

 

Tror dere vi kan få avslag pga. det med overvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Det som er viktig er hvordan helsen deres er, ikke om dere er overvektig eller ikke. Jeg og mannen min er begge overvektige, men ved god helse, og hadde ingen problemer med og bli godkjente.

Det som blir vurdert er muligheten deres for og ta vare på adoptivbarnet i et 20-års perspektiv.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bli gravid en gang til hvis dette ikke er noe problem?? Skal selv adoptere men dette er pga. vi ikke greier bli gravide på naturlig vis og har maaaange ivf bak oss. Det er en lang og tung prosess med adopsjon og køene bare vokser. Man må beregne fra 3 år og oppover pluss gjerne 1 år på godkjennelsen i Norge, jeg hadde aldri gått inn på dette kunne jeg få egenfødte barn... situasjonen var helt annerledes ang. adopsjon for 3 år siden enn det har blitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...