Gå til innhold

svangerskapsforgiftning men IKKE høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt protein i urin de siste gangene jeg har vært og målt. men aldri hatt høyt blodtrykk... har de siste ukene vært drit dårlig.. (har bare sliti med bekkenløsing og vært sliten ellers i svangerskapet) nå de siste ukene har jeg gått med konstant vondt i rygg og nakke (siden jeg har ryggproblemer fra før har jeg tenkt at det er dette som har sliti meg ut) men blir fort svimmel og kjempe uvel.. flimring forran øynene, hjertebank, vondt NEDERST ikke øverst i magen.. (litt sånn mageknip lignende grier, sikkert fordi det strekker seg) og siste uka eller to har jeg hatt vondt i huet nesten hver dsag.. forran over øynene... jordmor sa at siden blodtrykket ikke var høyt sist jeg var der, kunne jeg bare vente til jeg skal til legen på torsdag og måle på nytt da, men går og tenker på det hele tiden..,. er jo ikke akkuratt noe og spøke med hvis jeg har det, og da har jeg også hatt det lenge.. i tillegg har jeg vann i kroppen og gått opp 20 kg og er 36 uker på vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er mulig, men du burde få det sjekket. Jeg skal på sjekk idag, for jeg har hatt vondt sammenhengende i hodet i 5 dager nå. I tillegg vondt i magen, men det er mest øverst, og veldig kvalm. Bedre med en tur for mye, enn for lite. Jeg gidder ikke å engste meg, er forresten 39+4 idag!

Skrevet

har snakket med føden en gang, men da sa jeg ikke noe om proteinen... visste ikke det da... og tror ikke jeg nevnte hodepinen heller... har sovi dårlig i det siste så har trodd det er derfor jeg har vært så dårlig på dagtid... skal til legen og ta blodprøve på torsdag, og skulle da ta m urinprøve og be de ta blodtrykket mitt der... er jo "bare" 2 dager til så lurer på om jeg skla vente til da, eller hva jeg skal gjøre.. ringe føden, legevakta, legen eller jordmor.. uff hater og ringe sånn.. føler jeg er den største mase pingla i verden :P

Skrevet

Du kan jo ringe legen siden det er der du skal på torsdag. Det er sikkert ikke noe problem at du stikker innom med en urinprøve og får målt blodtrykket ditt før. Bare forklar hvordan du har det, så vil de nok forstå. Svangerskapsforgiftning er ikke noe å spøke med.

Skrevet

Helt enig, ring legen og forklar. Det er mye bedre enn å engste seg. Jeg også hater å ringe og være til bry, men det er så deilig etterpå når man kan slappe av.

Skrevet

Sjekk blodprosenten din også hvis det er lenge siden sist.... Det kan nemlig hende at du har lav blodprosent. Svimmelhet, slitenhet/trøtthet ++ kan være tegn på jernmangel og lav blodprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...