Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har adoptert barn?

Er veldig nyskjerrig på dette temaet. Kunne tenke meg og adoptere selv.

Kan man da velge kjønn og er det galt og ville adoptere et spesifikt kjønn?

Har jo to barn fra før, men vil ikke være gravid igjen. Og å adoptere er noe jeg har hatt lyst til i mange år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling jeg, men er jo et adopsjons forum her på dib, vært å lurt der et par ganger, en del aktivitet :)

Skrevet

Takk for svar.

Noen som har noen synspunkter på dette med å ønske seg et spesifikt kjønn?

Skrevet

Nei, man får ikke velge kjønn (ingen av de tre norske adopsjonsforeningene godtar dette). Og siden du spør; ja, jeg synes det er et galt premiss for en adopsjon at man vil ha et spesifikt kjønn.

Tidligere var det slik at man med stor sannsynlighet fikk jente om man valgte f.eks Kina som adopsjonsland, men dette er ikke lenger tilfelle.

Skrevet

Ja, om det er grunnen til å adoptere, kommer dere nok ikke til å bli godkjente heller.

Adopsjonsprosessen er veldig lang, og det kan gjerne ta 4 år fra man starter prosessen til man får tildeling.

Skrevet

Nei, nei. Kjønn er jo ikke eneste grunnen til at vi har lyst til å adoptere. Vi ønsker oss jo et barn til. Men siden vi allerede har to gutter så hadde det vært fint med en jente.

Skrevet

Det er lov å ønske, og det er faktisk en av tingene man krysser av på den første søknaden også. Om det er "riktig" å ønske seg et kjønn, blir en annen sak. Jeg tror dere i utgangspunktet bør ønske dere et barn, og ikke et spesifikt kjønn.

Vi har adoptert fra Thailand, og venter bare på å få hente han hjem.

Bare spør om det er noe du lurer på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...