Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Som evt flyttet til Norge? Var det vanskelig å få jobb for ham? Kjæresten min fra England vil flytte til Norge, og søker jobb innom markedsføring osv. Vanskelig mon tro? Kan ikke norsk heller.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Sikkert ikke så vanskelig hvis dere bor i Oslo. Min samboer har universitetsutdannelse innen data, og i Trondheim virker det umulig for han å få jobb innen det han er utdannet som. Han jobber i utelivsbransjen nå, noe jeg ikke er overbegeistret for. Snakker ikke norsk
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Jøss. utelivsbransjen med universitetsutdannelse? Skal det være så vanskelig å få jobb her i Norge bare for man ikke snakker Norsk? Alle snakker jo Engelsk? Mange fordeler med engelskflytende ansatte, spesielt i markedsføring kan jeg tenke meg.. Vi vurderer at jeg enten flytter til England eller at vi bor her....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Ikke fra England, men utenlandsk eks-mann her. Flytter han til Norge, og går seriøst inn for å lære norsk så klarer han det. Det er norsksenter i alle byer, og de tilbyr kurs tilpasset alle fra analfabeter til dem som har mange års utdannelse fra hjemlandet. Når han først har godkjent norsk-eksamen, mestrer språket, også fagspråket innen utdannelsen sin, bør det ikke være noe problem å få jobb. Men uten å snakke norsk er arbeidsmarkedet i Norge selvsagt begrenset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå