Gå til innhold

Noen med menn fra England her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som evt flyttet til Norge? Var det vanskelig å få jobb for ham? Kjæresten min fra England vil flytte til Norge, og søker jobb innom markedsføring osv. Vanskelig mon tro? Kan ikke norsk heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke så vanskelig hvis dere bor i Oslo. Min samboer har universitetsutdannelse innen data, og i Trondheim virker det umulig for han å få jobb innen det han er utdannet som. Han jobber i utelivsbransjen nå, noe jeg ikke er overbegeistret for. Snakker ikke norsk

Skrevet

Jøss. utelivsbransjen med universitetsutdannelse? Skal det være så vanskelig å få jobb her i Norge bare for man ikke snakker Norsk? Alle snakker jo Engelsk? Mange fordeler med engelskflytende ansatte, spesielt i markedsføring kan jeg tenke meg..

Vi vurderer at jeg enten flytter til England eller at vi bor her....

Skrevet

Ikke fra England, men utenlandsk eks-mann her.

Flytter han til Norge, og går seriøst inn for å lære norsk så klarer han det. Det er norsksenter i alle byer, og de tilbyr kurs tilpasset alle fra analfabeter til dem som har mange års utdannelse fra hjemlandet.

Når han først har godkjent norsk-eksamen, mestrer språket, også fagspråket innen utdannelsen sin, bør det ikke være noe problem å få jobb. Men uten å snakke norsk er arbeidsmarkedet i Norge selvsagt begrenset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...