Gå til innhold

Hvordan ser deres kjøkken ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal få nytt kjøkken! Det vi har er fra 1955, så er jo på tide å skifte det ut..

Jeg vil ikke ha klassisk kjøkken, ikke supermoderne, ikke hvitt og ikke mørkt tre. Tror mannen syns jeg er vanskelig, men det er tross alt en innredning jeg skal se på i mange år fremover! Tenkte og at det er praktisk med et vi eventuelt kan bytte ut frontene på senere, i stedet for å omtrent totalrenovere kjøkkenet slik vi må nå.

Jeg er litt nysjerrig på hvordan deres kjøkken ser ut, og om prosessen å velge ut et kjøkken var vanskelig? Hva hadde dere i tankene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett HTH kjoekken! Hva vi gjorde var aa faa hjelp av en konsulent fra HTH til aa tegne det slik at plassen ble utnyttet maximalt!

Smarte loesninger som sokkelskuffer, foringer og spesialtilpassede skap da vi har noen bjelker og roer som er i veien! Resultatet ble helt supert!

Vi har hvit hoyglans ( som du ikke vil ha, hehe) med morkt trepanel mellom overskap og benkepplaten! Det er en metal list paa midten av platen slik at man kan henge kjoekken utstyr fra kroker. Da er det lett tilgjengelig og man slipper aa ha noe utstyr staaende paa benken.

Jeg vil anbefale deg aa ta en tur paa HTH og sjekke ut forskjellige loesninger! En konsulent er heller ikke saa dumt, spesiellt med tanke paa at du oensker en loesning som er brukenes i mange aar fremover!

Skrevet

Vi leier bare, da. Men i vår nye leilighet (som vi flytter inn i om knappe to uker!) er det et kjøkken så nydelig at jeg sjelden har sett maken. Jeg kunne ikke valgt ut et vakrere kjøkken selv :)

Vet det ikke var det du var ute etter, men jeg ELSKER det nye kjøkkenet "mitt" og kan ikke få sagt det nok! Haha.

Skrevet

Vi har lindingø fra Ikea:)

Skrevet

Vi brukte et år på å tegne... Prøvde 20 varianter av matriell, og farger og utforming til vi til slutt fant drømmeløsningen!

Ble hvit høyglans, mosaikkfliser og svart benkplate... (sikkert ike noe for deg, men perfekt for oss)

Bruk gooood tid på å tenke utforming... Det lønner seg!

lykke til!

Skrevet

Hehe, mannen vil ha kjøkken i løpet av sommeren han;D Jeg har lyst på grå høyglas eller eikefargede skaper med glatt overflate, og sort benkeplate, ellers rene linjer. Hjørnevask.. Hvis det fins da! skaper oppe og skuffer nede.. Mannen vil ha detaljerte mahognifargede skaper og "marmor"-benkeplate!

Vi bor i et lite hus, med kjøkken på 15kvm. Hadde vi hatt stort hus, gjerne med gode vinduer osv hadde jeg sikkert gått med på noen av hans ønsker, men selv om kjøkkenet vårt er stort nok føler jeg det blir slukt om vi velger mørke farger og utskjæringer..

Tusen takk for tips, jenter!!

Skrevet

lønn eller lys bøk er bra.

Vurder om du skal ha mange krinkelkroker på frontene eller ikke (ifht renhold)

Bytte av fronter vet jeg lite om, men om du skal bytte hele kjøkkenet, så hadde jeg brukt tid på å tegne slik at det blir helt sikkert som du vil. Kolonialskuffer er genialt fremfor skap nede.

Skrevet

Vi har hvitlakket kjøkken fra Ikea, svart benkeplate og svarte mosaikkfliser. Er strålende fornøyd med resultatet selv om vi bare brukte 1 uke på tegning og planlegging.

Skrevet

Har selv et kjøkken fra rundt samme tid som vi skal pusse opp. Vi skal ta hensyn til huset i sin helhet. Når vi først skal ta det så skal alt ut, river hele kjøkkenet, fjerner et vindu også siden vi må bygge på, så det blir kun et vindu, så vi må ha et lyst kjøkken i hvertfall.

Videre må man tenke litt praktisk er min erfaring. Et kjøkken innebærer alltid fett i en eller annen grad, så lurt å velge lettstelte fronter som er enkle å tørke av. Har lyst på glassdører og lekre utskjæringer, men vet alt for godt at det er et helvete å holde fint. Vi har pusset opp før og lærte av det at vi skal gjøre det skikkelig neste gang, alt skal være innbygd, kjøleskap, oppvaskmaskin, induksjonstopp osv. Det koster litt mer, men blir helst klart finest.

Så man må balansere det praktiske, estetiske og hvor moderne/ klassisk man ønsker å ha det.

Et kjøkken kan se klassisk ut på overflaten, men være hypermoderne funksjonsmessig.

Skal selv gå for en enkel, men klassisk og hjemmekoselig stil med moderne løsninger skjult under overflaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...