happy_boy07 Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Har en som fyller 3 i sept...absolutt ikke interessert i sitte på do.... sier ifra når han skal bæsje etc men nekter å bli plassert på potte/do.... hva skal jeg gjøre for å motivere? er det da lurt å bare la han fly rundt uten bleier at han til slutt vil synes at det ikke er noe gøyt å være våt og ekkel? hvordan har dere gått frem?
Villa Perlesukker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Altså... jeg har startet med alle mine 3-4 mnd før de ble 3 år. Snakket mye med dem og kjøpt egen pottebok. lest i boka og snakket mye med dem om å tisse på potte. Men barn er forskjellige. De slutter ikke før de er klare er min erfaring. Det merkelige er at alle mine barn har sluttet med bleie på 3 årsdagen! Vi snakket bare mye om det at når du blir 3 år så er det uten bleie etc. Og så etter uker med snakk, lesing og prøving var det gjort. Det er lite vits å begynne før barna er klare for det føler jeg...blir bare stress... men for all del prove me wrong Så vet jeg at mange har klistremerketrening. Gi klistremerke for hver gang han setter seg på potta og ros masse Etterhvert kommer det tiss også i potta...i alle fall hvis du klarer å få han på potta med en gang han våkner, etter mat etc Masse lykke til
happy_boy07 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2010 Husker du navnet på bøkene dere brukte? det var en god ide...vi har snakket masse om dette....og han var med da vi kjøpte en sånn do ring...nå har vi snakket om at vi skal ut og kjøpe boxere med div motiver han liker....vet ikke om det er noe motiverende!
wirre;o) Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Tok bleien av hjemme og satte på truse- etter tips fra svigermor- slik at hun skulle merke og se at det ble bløtt når hun tisset. Både i trusen og på gulvet. Snakket masse om det og fikk besteforeldre og besøkende til å snakke masse om detå ikke bruke bleie og hvor fint det er å gå på do. Og hvor flink hun var som skulle slutte med bleien. Hadde en bok om det. Satte dukkene på potten, hang opp klistremerketavle som hun fikk klistremerker på- først bare for å sette seg på potta- deretter for å sitte der en liten stund også videre. Lykke til med trening. Tror det viktigste er at det skal være morsomt! Og selvfølgelig- få med deg barnehagen på moroa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå