Gå til innhold

Mange som begynner få vann i kroppen?


TillaMaria81

Anbefalte innlegg

Jeg har est ut i lår, legger og tær den siste uken. Er i uke 36... Liveredd det skal "spre seg" oppover til overkropp/armer og ikke minst ansiktet. Mange som har begynt få mye vann? Og hvordan merker man at det er vann og ikke bare at man har lagt på seg mye? Jeg er litt redd det kun er fett, men har voldsomme merker etter sokker på leggene, er ikke det et tegn på vann? Har gått opp 11 kg cirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å hovne opp i leggene, lårene og hendene.

Skal heldigvis til jordmor idag...er kanskje ikke så rart at jeg er hoven for jeg går idag inn i min 39 uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merker på anklene etter sokkene. Er nok vann ja. Har i tillegg i tærne og merker det på enkelte sko. I tillegg litt i fingrene, så ringene er av. Håper det ikke blir alt for mye mer, men skal jo gå i 4 uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nora Elise!

 

Det er nok vann når du får slike merker etter sokkene.

Jeg hovnet opp utover dagen da jeg var gravid forrige gang, og fikk det til min store fortvilelse i ansiktet på slutten.

Da fikk jeg det rådet at jeg skulle drikke hver gang jeg hadde muligheten, og aldri gå forbi kjøkkenvasken uten å drikke litt. vann m lime var favoritt.....

 

Det hjalp!!! jeg tisset selvfølgelig mer, men fikk hevelsen under kontroll. Jeg så bedre ut, men føttene svulmet opp,- bare etter en tur over gulvet ble tærne stive ,hovne og egentlig vonde.

 

Denne gangen drikker jeg hele tiden, og er ikke hoven enda, men er i uke 33, og har vel ikke starta på den mest hovne perioden enda. Dessuten sitter jeg med beina høyt, og går tur og rører meg så mye som bekkenløsningen tillater.

 

11 kg er ikke så mye i uke 36? Uansett veier du jo mer pga vannet, og hvis du skal amme etter fødselen er det bra hvis noe av det er fett!

Jeg la på meg 22 og 25 kilo, og selv om de 25 aldri ble helt borte, (var noen kilo over min egen vekt fra før 1. graviditet) var amming og barnestell nok til at jeg så normal ut innen tre mnd.

 

Hvis du plages mye, så kjøp deg støtte strømper. Da blir ikke presset så stort, men de er varme og trange.

 

Lykke til, jeg føler med deg for hevelser er neimen ikke behagelig!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) jeg drikker alltid 2 liter om dagen (fra imsdal flaske så jeg har litt styringa), pleier drikke tre sånne 0,7 liters flasker om dagen. Noen som vet hvor mye mer vann jeg bør drikke da for å få litt mindre vann i kroppen:)? Når jeg trener pleier jeg drikke ca 3,5 l, men det er kun tre dager i uken...

 

får vel begynne med støttestrømper snart, selv om jeg synes de er så utrolig ubehagelige å ha på...! (varme og vonde, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bli hoven for flere uker siden, er nå i uke 35, verre skal det vel bli før jeg er ferdig tenker jeg..

Har kjøpt meg to par støttestrømper, et par svarte og et par solbrune (som strømper). Det er virkelig å anbefale, hjelper veldig på de hovne føttene.. Ellers er samboern flink å massere de, det er så utrolig godt når man er så hoven! Drikk mye vann og hold de høyere enn magen innimellom, det hjelper også på.. Jeg spurte jordmor om dette, det er ikke så mye mer å gjøre enn det som er nevnt ovenfor, man blir jo ikke kvitt det, men det hjelper på...:)

Støttestrømper får du kjøpt på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kursleder i Grete Roede. Ja, det er bra å drikke mye vann, men ikke overdriv. Det er anbefalt å få i seg 3 liter væske om dagen. Da regner mann med at man får i seg 1 liter igjennom maten og at man må drikke 2 liter selv. Overdreven vanndrikking KAN faktisk føre til forgiftning i hjernen. Når man trener trenger man mer væske siden kroppen svetter ut mye også, så da er det greit å drikke litt mer.

Selv er jeg i uke 36 og sliter med vann i kroppen. Er helt stiv i fingrene og tærne. Har begynt å få det i ansiktet også. Du ser det veldig på at nesa har blitt større og øynene blir smalere. Man føler seg langt fra tiltrekkende, men trøster meg med at det forsvinner igjen.

Jeg bruker støttestrømper, noe som hjelper veldig! Kanskje kan matvarer som er vanndrivende hjelpe noe?! Ikke prøvd det så mye selv, men er jo verdt å prøve. F.eks en kopp te og grapefrukt. Appelsin er også vanndrivende, men ikke så effektiv som grapefrukt, men smaker jo en del bedre da:)

 

Jeg har lagt på meg 13 kg, men merker på buksene mine at det ikke kan være mye i form av fett.

Du hadde gått opp 11 kg. Det er ikke mye. Husk at vann, morkake, fostervann og ikke minst babyen din veier mye også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...