Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk har begynt å mase her i gården (begynte for en tid tilbake - men med termin i dag har det tatt seg kraftig opp i går og i dag). Mange tror faktisk at termindato er DEN dagen babyen kommer og telefonene og sms`ene hagler inn til både meg og mannen. Regner med det blir verre. Hva sier man, og hvor går grensen for hva man kan si? Kan man be folk la være og spørre og vente til de får beskjed? La være og svare? Jeg vet jo at folk gjør det fordi de bryr seg, men etter 10 sms med samme spørsmål føler man ikke akkurat at det er så hyggelig lengre. Noen skriver jo nøyaktig det samme spm også annenhver dag!

Noen som har synspunkter, erfaringer, tips, ideer eller bare en morsom historie om temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen der. I mine tidligere svangerskap har jeg alltid svart at jeg sier ifra så fort det skjer noe,at de skal få sms/tlf med første antydning.. Noe jeg ikke gjør men;) Hehe

Skrevet

Det jeg svarte mot slutten når jeg venta på førstemann varierte litt med hvem som spurte. Noen tåler fint å få svaret "tror du ikke jeg venter eller?" Eller "tror du jeg bare kan legge meg ned å presse når jeg velger det?"

Mens med andre bør du kanskje bare forklare at du nok sier fra når du har født:) Skriv noe sånt som at du ikke ville klart å holde det hemmelig uansett.

Det kan være litt plagsomt med alle spørsmålene, men prøv å bare tenke på det som malplassert omsorg, for det er jo ofte det det er:)

Håper du slipper å gå lenge over :) Da får de mye å spørre om da:D

Skrevet

Det kan godt være det er "malplasert omsorg", men er det ikke også deilig og hyggelig at andre bryr seg om deg og er nysgjerrig på ditt lille nurk på dine vegne? Sånn prøver hvertfall jeg å tenke på det, og det føles ganske godt:) Sånn har jeg det jo også med venninder når det er dem, sms`èr eller ringer for å vise jeg bryr meg. Tenker at sender jeg sms kan de svare når og hvis de har tid,lyst og evt overskudd..Opplever det ikke selv som masete når andre ringer å skriver, syntes det er hyggelig jeg da :) Nå er det jo sånn med mobil, at fordi du har en så har ikek andre KRAV i å få tak i deg, det er ikke en sånn 24t service hvor du står til rådighet. Så blir det for mye kan du bare la være å svare, evt som andre skriver si at du gir lyd når det skjer noe, og vær ærlig å skriv at du vet det er fordi de bryr seg, men at du opplever det som masete siden du selv er utalmodig og snart ikke klarer vente mer, og derfor ønsker at de ikke spør hele tiden..

Den eneste jeg opplever som litt masete er mamma. Hun ringer meg hver dag (flere ganger) og hvis jeg ikke svarer, fortsetter hun å ringe så jeg plutselig har 10 ubesvarte når jeg sjekker- det oppleves som litt masete..hun er livredd for jeg ikke skal gi beskjed når jeg er på vei til fødestuen (første barnebarn), og tror jeg er på føden hver gang jeg ikke svarer..Men men, prøver å være litt overbærende siden det er første barnebarn og jeg bor langt vekk fra henne..Vet jo det bare er fordi hun bryr seg :)

Skrevet

Jeg syns det er koselig jeg, med meldinger og telefoner om hvordan jeg har det og om jeg merker noen tegn til fødsel. Folk har spurt siden jeg gikk ut i permisjon, og jeg merker folk spør mer nå som jeg er over min termin.

Fint at folk bryr seg da, tenk om ingen spurte? Det er jo bare fordi de bryr seg om meg og fordi de også gleder seg til å treffe lillegutten min!

Hvis du syns det er forferdelig slitsomt med folk som viser interesse, så kan du jo svare at du blir ekstra sliten av å vente når alle spør så mye, og at du skal si fra til hele verden så snart nurket er trygt i armene dine! Tipper de fleste vil vise forståelse for det...

Skrevet

Ikke så mange som tørr å mase på meg, for jeg er nå mannevond som ett helve....

Mannen får mest mas fra mora si, og han er på randen til å klikke på kjerringa. Gjerne for meg, for jeg liker a ikke! H

Skrevet

Jeg har gått 11-12 dager over termin hver gang. Synes ikke det er koslig i det hele tatt å bli mast på. Er lei nok som det er da;)

Om jeg ikke tar tlf når mamma ringer, ringer hun til føden og spør om (mitt navn)er lagt inn! Nei tuller ikke.

Skrevet

Haha, littegrann må jeg få le av mammaen din juli4.Gutt:) MEn de har vel ikke lov til å svare på det engang?

Skrevet

Høres kjent ut det der ja! Gikk 17 dager over med førstemann og det var en voldsom strøm av meld etc. med de samme spørsmålene! Slitsomt! Man er jo i en situsjon hvor man har nok med sitt. Blir nesten litt stressa, men tror ikke alle klarer å tenke så lang.

Ikke lett å vite hva man skal svare uten å såre de omtenksomme/nysgjerrige, men det er jo lov å hinte frampå at du lover å si fra når minsten gjør sin entre!

Lykke til de siste dagene med babyen om bord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...