Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks 16 uker på vei, og har ikke lagt på meg noe, sammenliknet med før jeg ble gravid. Har faktisk gått ned 1 kg. Jeg har lest andre steder at det er like vanlig å gå ned som opp i første trimester, men hva med nå som jeg er inne i andre? Trenger jeg bekymre meg for dette? Er det andre som begynte å legge på seg sent? Hvor mye og når begynte dere å legge på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for dette med mindre du veier veldig lite i utgangspunktet. Babyen tar til seg det den trenger :-)

Skrevet

Fant denne oversikten på nettet for en liten stund siden:

1. termin er fra 0-12 uker. Her er det passende å legge på seg 1-2 kilo.

2. termin er fra 12.-28. uke. Her er det passende å legge på seg 300-400 gram hver uke.

3. termin er fra 28.-40. uke. Her er det passende å legge på seg 1-3 kilo hver måned.

En del går imidlertid litt ned første trimester pga kvalme.

Skrevet

Har forresten ikke lagt på meg selv heller, er 12+1. Synes jeg spiser en god del, men ¨så har jeg så og si kuttet ut all sjokolade, kaker, caffemocha, o.l da jeg har vært kvalm. Så håper derfor at den lille har fått den næringen den trenger allikevel.

Skrevet

jeg gikk ikke opp i det hele tatt før ca uke 20. Var så kvalm og slet med apetitten i starten. Det er veldig individuelt, og babyen begynner ikke å veie å mye før etter noen mnd!

Skrevet

Jeg også!!! jeg har gått ned 1 kg siden jeg ble gravid - og jeg har spist mer enn vanlig (ikke små måltider ofte, men mer mat bare) og har ikke vært kvalm...

Regner med at det kommer etterhvert - men vi kan jo være glade for at det er sånn enda :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...