Gå til innhold

Hjertelyd?


overlykkelig 86

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Siden jeg har prøverørsbarn har jeg vært på tidligultralyd i uke 7, der jeg fikk se hjerteslag. Men siden jeg går rundt med frykt for at noe er galt vil jeg kunne sjekke dette. Lurte derfor på om noen vet når man er langt nok på vei til å høre hjertelyden hos legen.

Trenger en forsikring på at alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

jeg trodde at så lenge man ¨så hjerteslagene kunne man også høre dem? Eller tok du innvendig?

 

Jeg var på utvendig UL da jeg var 9+0 og da både så og hørte jeg tydelige hjerteslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var innvendig UL jeg tok. Jeg er i uke 10 nå, så da har jeg et håp når jeg skal til legen på fredag.

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige svangerskap ville ikke jordmor lete etter hjertelyd en gang før jeg hadde vært på ordinær UL. Var fordi hun var redd jeg skulle frike helt ut hvis hun ikke fant den.. Denne gangen skal jeg på kontroll i uke 12, og da vil legen høre etter hjertelyd.. Men denne gangen vet jeg jo at det ikke nødvendigvis er noe galt om han ikke finner den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en baby watcher til å ha hjemme for å lytte etter hjertet, og i dag var første gangen jeg fant det iallefall og jeg er 10+4 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmord i uke 9, da hørte vi ingenting på utvendig, men det var vist helt normalt.. Var få som hørte det utvendig så tidlig.

I går var jeg hos legen 11+1 og da ville han ikke lytte før jeg skal til han i uke 14 fordi han ville være sikker på at han hørte det :)

 

Så jeg smører meg med tålmodighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag og han fant ikke hjertelyd, men jeg skal til UL neste uke. Så jeg satser på at jeg får se at alt er i orden da. men hvor mye koster baby watcher? Greit å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de ligger på rundt 1400 kroner, men man får kjøpt billigere også som angel sounds :) Jeg kjøpte min av ei på 1. trimester forumet til 900 kr. :)

 

Ja, det er kjempe koselig og ha, og verdt alle pengene for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært skeptisk til å bruke en baby watcher i tide og utide. De har ikke vært så lenge i bruk, og man er ikke heeeeelt sikre på at strålingen ikke skader fosteret. Men sannsynligvis har det jo ikke negative konsekvenser, så jeg skjønner også tryggheten ved å kunne sjekke at det er liv der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt obs på det at det sikkert ikke er lurt å bruke baby watcher hele tiden. Jeg vil ta den med meg når jeg skal fortelle det til mine søsken også blir det vell bare et par tre ganger til i bruk gjennom svangerskapet :)

 

Blir nok ikke noe særlig brukt etter at man begynne å kjenne liv selv, men veldig betryggende i disse skumle første 12 ukene, og kan bekrefte et lite hjerte der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...