Mammaaaaaa Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Dei henger seg fast til bhen, og når eg skal amme river eg av huden på brystvorta, kva kan eg ha mellom puppen og bhen sånn at det ikkje henger seg fast? Noen andre gode råd?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Albueskjell, du finner dem i fjæra (de som ser ut som små runde pyramider), eller du kan spørre på apoteket. Albueskjellene skaper vakuum og holder vorta fuktet av brystmelk som har en viss antibaktriell virkning, slik at det gror godt uten å gå verk i. Du kan i tilegg bruke salve (spør på apoteket), men med salve må man ofte vaske grundig før amming, noe jeg syntes var kluss iallfall. Mvh
gullborg Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Uff, husker hvordan det var. Jeg synes ammeinnleggene fra chicco var de beste, de festet seg ikke i brystvortene. Vet du får kjøpt de på Barnas hus, tidligere fikk man de på apoteket også. De koster litt mer enn Libero sine, men absolutt verdt pengene når man har vondt. Ellers så brukte jeg en brystvortekrem fra apoteket, tror den heter purelan. Den trengte man ikke å vaske av, og jeg synes denne hjalp endel også. Lykke til!
Misti Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Snu ungen og legg i tvilling stilling. altså bena ut under arnene dine:) Hjelper helt ekstremt for da dår ungen et annet sugetak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå