Gå til innhold

Hva assosierer du med ordet fosterbarn? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars

Ubrukelige foreldre

Vanskelig oppvekst

Skrevet

Barn med en vanskelig fortid/uegnede foreldre, som får muligheten til å vokse opp i et trygt og godt hjem, sammen med mennesker som elsker det som sitt eget.

Skrevet

barn som har hatt en tøff start på livet...og som jeg krysser fingrene for at jeg kan kalle løvetannbarn:)

Skrevet

Ungdom med masse problemer som har hatt et vanskelig liv.

Skrevet

barn med en vanskelig fortid, som får en ny mulighet til å få et bra liv.

må understreke at det er ikke alltid foreldrene som er udugelige. det kan være at barnet bor alene med en av foreldrene som har blitt alvorlig syk, et foreldreløst barn, et barn med spesielle behov, hvor mor/far ikke klarer å gi det beste til barnet. som oftest er det jo uegnede foreldre, og veldig ofte snakk om rus-missbruk/ overgrep ol. men det hender faktisk at mor/far ber om hjelp selv. uten at det er rus eller overgrep i bildet.

syntes ikke man skal kalle alle forsterbarn barn av udugelige foreldre...

Skrevet

Barn som bor eller har bodd i fosterhjem.

Skrevet

21.01 her. leser faktisk boken "løvetannbarn" nå. en utrolig "fin" bok, om man kan kalle det det... :)

Skrevet

Himmel, så nyanserte dere er.... NOT.

Jeg har et fosterbarn som jeg har hatt fra han var født. Han har ikke opplevd noe trøblete. Det er mange barn som ikke vet noe annet enn hjemmet de vokser opp i.

Skrevet

Jeg tenker på to nydelige jenter som havnet i en familie jeg kjenner

Skrevet

Det er derfor jeg skrev dette innlegget. For å se om det er sant at folk "dømmer" fosterbarn på en slik negativ måte. Jeg er også fostermor til et barn som har bodd hos oss fra han var baby og han har aldri opplevd mer traumatiske ting enn de andre barna vår.

Skrevet

21:10 her....jeg er HI

Skrevet

Tja. Et barn som bor hos en annen familie enn den biologiske.

Skrevet

Skulle gjerne pratet med deg, hi.... Vi er muligens i ganske lik situasjon.

21:06

Skrevet

Jeg er en del inne på fosterhjem gruppen, vi kan snakkes der inne :-) Hadde vært hyggelig

Skrevet

Heter visst fosterforeldre ;-) Er lite aktivitet der inne...desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...