Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen gjør dere med tøyet som har ligget på loftet (i kasse) - vasker dere det før dere bruker det på babyen?

Har endelig fått sortert litt tøy fra lillemann for å se hva veslemor kan bruke...

Hvor mange grader vasker dere babytøy på?

Er det noe håp for tøy med gamle flekker?

Hva slags vaskepulver/skyllemiddel bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vasket alt - gammelt og nytt - på 60 grader. Utrolig at alt tålte det,ingen av klærne ble bleket i fargene eller krympet. :) Brukte Blenda sensitive.

Skrevet

Ja det er godt å få den jobben gjort, har gjort det nå jeg også, bare motsatt av deg. Sortert hva lillebror kan arve av søstera :)

Jeg har vasket klærne, selv om de var rene npr jeg pakket de bort, får litt frisk lukt i de om ikke annet :)

Min erfarring med tøy som har ligget er at det kan dukke opp flekker som "ikke var der før", som kommer når tøyet ligger. Tror ikke det er lett å fjerne disse. Jeg har iallefall kastet de klærne det gjaldt!

Bruker vaskemiddel og tøymykner uten parfyme, iallefall istarten. Gjorde det med nummer en en god stund, men bruker "vanlig" vaskemiddel nå...det samme som resten av familien.

Skrevet

Jeg vasket noe på 60 og noe på kortprogram for å friske det opp siden det har ligget i 2-3 år. Bruker bio tex vaskemiddel som til våres klær......

Klær med flekker heiv jeg....

Skrevet

Ja, vasker gjennom det en gang på 40 eller 60, litt avhengig av hva slags klær det er. Her i huset brukes kun vaskemagneter. Hvis det er spesielle felkker som jeg ikke har fått vekk tidligere og ikke får vekk igjen, kaster jeg klærne. Hvis det ikke er noe helt spesielt som jeg absolutt vil beholde eller få renset.

Skrevet

Jeg har akkurat blitt ferdig med vasken av babytøyet fra forrige gang. De klærne som hadde flekker jeg ikke fikk bort før jeg la det vekk har jeg kasta, men så hadde vi utrolig mye klær også så da er det ikke noe problem at det forsvinner noe. Vasker det meste av babytøy på 40 grader med vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme. (Neutral er det vi har akkurat nå:))

Skrevet

Jeg har sett gjennom klærne, fant ingen flekker, og kommer ikke til å vaske de igjen siden førstemann er bare 17 mnd når nestemann kommer- så klærne har ligget bare et knapt år...De har ligget luftig og pent brettet da, og lukter ingenting. Kommer jo an på hvor -og hvordan de har blitt lagret- hadde det luktet LITT "skap" eller noe av de så hadde jeg vasket de:)

Jeg bruker -og vil fortsette å bruke vaskepulver uten parfyme- til hele familien- og bruker aldri tøymykner. (Har tørketrommel som jeg bl.a. mykner håndklær i, samt noen bukser junior har som blir litt harde om jeg bare henger de opp.)

Prøvde forøvrig sitronsaft på noen flekker på ull før jeg la tøyet bort- flekkene bleknet:) Ellers er vel gamle flekker kommet for å være- med mindre plagget er helt hvitt da, da man jo prøve klor... må skylle godt etterpå da:)

Skrevet

Jeg har vasket en liten makin, en liten er i gang og har en til etterpå, med litt farger. Så også noen flekker men tenkte jeg kunne ihvertfall vaske først og så heller kaste etterpå dersom de ikke forsviner nå heller (mest sannsynlig gjør de jo ikke det).

Utrolig morsomt å se igjen disse miniklærene og og ta av alle merkelapper på de nye. Har en gutt på 21 mnd og får ei jente nå, så ikke alt som blir brukt om igjen, men det er fint, trenger litt nytt også!!

Jeg bruker ikke skyllemiddel, ettersom dette kan bli sittende igjen i klærne og gi reaksjoner (hørte jeg med nr.1). Ops, der er maskinen ferdig, får henge opp litt ;-)

Skrevet

Har vasket alt, enda jeg pakket det bort for bare 1års tid siden, nyvasket i tettpakket pose. Vasket det på 40 og 60 grader avhengig av.. Noe av klærne var litt misfarget (det hvite), så det kloret jeg - ble hvitt og fint, og kjørte det på program med forvask og ekstra skylling. Bruker lite tøymykner (men kun Blenda sensitive) da det meste går i tørketrommelsen og blir mykt uansett..Nå har jeg kjøpt neutral vaskemiddel og kommer til å bruke det videre nå i begynnelsen før jeg sikkert går over til omo igjen etterhvert (har ikke hatt noen reaksjoner på dette på småen fra før, har ikke allergi i fam). Brukte blenda sensitive color til småen da han var baby. Jeg bruker alltid ekstra skylling på babytøyet jeg da, tror det tar bare 12 min ekstra ca. og føler meg da ekstra trygg på at alle rester av vaskem. er borte ;)

Skrevet

Jeg vasker alt på nytt.. Vasker de vanlige klærne på 40 grader, og kluter og diverse på 60.. Hvis det er noen jeg føler "bør" vaskes på 60 grader av klærne, så gjør jeg nok lett det også, altså.

Skulle ønske vi hadde et raskt skylleprogram, men vårt tar 45 min såvidt jeg husker:S det synes jeg er i det lengste laget, så da skyller jeg ikke ekstra.

Bruker neutral vaskepulver og skyllemiddel. Bruker ikke så mye av noen av delene da, sånn i doseringen, slik at de ikke skal ha så mye vaskemidler i seg.

Håper inderlig det er håp for klærne med flekker. Yndlingsbodyen min fra sønnen min har fått en flekk som dukket opp etter lagringen.

Skal prøve å ha den i vann med vanish(ligge i bløt) og så vaske den. Om det ikke funker, prøver jeg å klorbleke den(siden den er hvit).

Uansett så skal jeg hvertfall skylle MASSE etter begge behandlingene!

Skrevet

.. ser dere vasker og styrer.. Det skal jeg også gjennom snart..

Men, hvor langt er dere på vei? Jeg har ca 11 uker igjen... er jeg treg?? :-D

Må kanskje begynne forberedelsene snart jei :-D

Skrevet

Ja, jeg vasker tøy som har vert i ekser enten på loftet eller i kjelleren. det setter jo litt ekkel lukt i klærna, spesielt hvis de har vert der lenge.

Bruker vanlig vaskemiddel og tøymykner jeg, har aldri harr problemer med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...