Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er 31+2 idag, skal på kontroll den 20 mai... Hvor ofte skal man på kontroll etter dette?
Nicoline3 Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er 30+2 og fikk beskjed om at så lenge alt er bra med blodtrykk og andre ting, trenger jeg ikke å komme tilbake før 8 juni, altså når jeg er 33 uker på vei! Tror det øker litt i tidsintervaller da, ca 2-3 uke.
Iselilja Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg fikk beskjed om hver fjerde uke frem til uke 36, deretter annenhver frem til termin, og så evt én gang i uka frem til fødsel/igangsettelse.
Mjølkekua Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Hver fjerde uke skal jeg på kontroll. Var på en i uke 32 og skal nå på torsdag, da er jeg 36+5. Har vært på totalt 5 kontroller. Blir kanskje den siste på torsdag hvis jeg føder til termin og alt ser bra ut...
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2010 frem til nå har jeg vært på kontroll 6 ganger.... Jordmor og lege annenhver gang... Og alt er bra med meg... Er vell forskjellig fra plass til plass da sikkert... Noen som vet hvor mange ganger gjennomsnittlig man skal på kontroll i løpet av ett svangerskap da?
millie+2klumper Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Du er IKKE 31+2 i dag. Du er 31\1 og jeg er 31+2! Vet vi har diskutert dette før men jeg kjenner at det bgeynner å irritere meg;) Men visst du regner utifra at en graviditet skal vare i 40+2 uker så er du 31+1 i dag:) jeg skal på kontroll når jeg er 32 uker (jordmor) 34 uker (lege) å så tror jeg det blir annenhver uke etter det? Litt usikker..
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er nå 34+5 og går på kontroller hver uke. Men det skyldes at jeg er i risikogruppen. Har annenhver hos lege og jordmor og skal på 2 kontroller til på sykehuset før termin
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 var hos jm i uke 31,skal til legen onsdag da er jeg 33+5 så jm 2uker etter.. skal gå hver 14dag nå jeg
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2010 Ifølge lege, jordmor og UL er jeg nok det som jeg skriver... Jeg går etter det de sier ikke det du sier... Jeg har ikke regnet ut noe som helst! Når jeg går til jordmoren min, kommer hun opp med denn runde tingen sin, og da sier hun akkurat de dagene som jeg skriver her, så jeg stoler mer på henne enn dette internett systemet... Så du kan irritere deg masse om du vil, men jeg går etter det jordmor sier....
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. mai 2010 Og skal jeg regne fra siste mens er jeg 32+1 idag! Så vet ikke hva som er rett jeg da nei...
NitaMora Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 Jeg er førstegangs og har vært i min uke 32 og skal i 36, 38 og 40 (på termindatoen)...
millie+2klumper Skrevet 17. mai 2010 #12 Skrevet 17. mai 2010 Vel. Da synst jeg det er veldig rart at bim regner at jeg har 62 dager igjen i dag og er 31+3 og det samme regner både jordmor og legen min. Og de prater ikke sammen. å du teller jo at du har 63 dager igjen i dag ikke sant? Det er det jeg ikke helt skjønner. Da må du jo telle at du har 62 dager igjen du også da. men greit. Gjør som du vil. Skal ikke blande meg mer jeg;) sikkert teit av meg å henge meg opp i det men jeg er bare veldig sånn at rett skal være rett. hehe
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. mai 2010 Ja men nå går jeg etter det min jordmor sier og UL, når hadde du siste mens? Jeg hadde min siste mens 041009, og det vet jeg nøyaktig! Så skal jeg gå etter dette er jeg 32+1 idag, ja da sier vi det og driter i hva lege, jordmor og UL sier... Jeg har da termin 13. juli... Da har vi regnet 40+2 som du gjør... Da har jeg ca 55 dager igjen.... (nå må vi glemme at de også regner ut ifra hvor lang syklus man også har... Og huske at damene som jobber på St.Olav har feil å du har rett) Lykke til....
millie+2klumper Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 men herregud da menneske.Jeg regner no ut fra ul terminen jeg fikk. Men den var bare en dag fra mens termin så.. hadde min siste mens 09.10.09 tror jeg det var. Å da fikk jeg termin 17 juli! Og ny termin 18 juli etter ul. Å det er jo ikke bare JEG som påstår at jeg har rett da. det er jo bim,legen OG jordmoren min! Å du må jo gå ut ifra ul terminen som du har fått da, å så kan du jo bare telle uker og dager på kalenderen frem til den datoen vel:) Du kan da ikke krangle med kalenderen også vel?
bitthen Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 Herregud, er det noe å krangle om?!?! La jo henne få ha terminen sin i fred, enten du mener den er rett eller ikke, mille. Personlig ville jeg jo faktisk ha trodd at jordmor og lege greide regne ut rett termin her da.... Voks opp!
memather Skrevet 17. mai 2010 #16 Skrevet 17. mai 2010 LOL!! Dette er helt sprøtt, du har da vel ikke noe med hvilken dato Håp har termin, Mille! Hvis hun sier at hun er 31+2, så er hun det, og hvis hun ikke er det gjør det jo ikke noe uansett, for babyen kommer når den kommer.. Big deal om det er noen dager feil i regninga... Dessuten, jeg har hatt flere jordmødre på flere sykehus, og alle sier at mors egen termin nesten alltid stemmer bedre enn UL-terminen, så hvis Håp ønsker å følge sin egen termin, så kan hun jo gjøre det. Tipper på at den stemmer best uansett.. Har flere venninner som har født nå i det siste, og alle har født nærmere egen termin enn UL-terminen. Blir i hvert fall for dumt å irettesette voksne mennesker på den måten!
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 17. mai 2010 Uansett Mille har ikke du noe med hva som er regnet på meg eller ikke... Kanskje din jordmor og lege har feil da?? Men skal jeg gå etter min egen termin (som faktisk stemmer bedre) har jeg termin 13. juli.... 55 dager igjen, eller skal du krangle med meg ang dette også?
Gjest Skrevet 17. mai 2010 #18 Skrevet 17. mai 2010 Hallo damer!!!! Ikke krangle om dette, det er da bare en dag til eller fra. Når vi først snakker om ulike tider her: på en dansk nettside hvor du legger inn alle data, så står det at jeg har 35 dager til termin, enda det er 38. Så ulike modeller, ulike tall
millie+2klumper Skrevet 17. mai 2010 #19 Skrevet 17. mai 2010 Ha ha! Enig i at det er helt sprøtt men det irriterer nmeg no alikavel! Jeg sier no for søren ikke hvilke dato hun har termin! Men hun sier hun har termin 19 juli og da er hun 31+2 i dag og ikke 31+3. Det er jo bare et faktum! herregud så treg da. Er jo bare å telle dager på kalenderen det vel:P. Jeg er kansje barnslig nå men det driter jeg i. Dessuten var det hun som tok dette opp med meg først i en annen tråd. Sa at jeg telte feil og var en dag lengre på vei enn jeg var. Noe jeg ikke er;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå