Gå til innhold

Vondt og blør nedentil etter keisersnitt..hjelp..? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min kom til ved keisersnitt for akkurat en mnd siden. Jeg har bare blødd litt den siste uka, og siden i går ingenting. Før jeg da satte igang med sex prøvde jeg med dildo for å ta det litt forsiktig. Det var vondt like innenfor, og jeg begynte å blø rødt friskt blod.. Brukte glidemiddel, så detvar ikke pga det var for tørt.. Noen som vet hvorfor det er slik? :S Det var o ikke en vanlig fødsel, så jeg trodde underlivet skulle være det samme.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo ikke fra underlivet man blør etter en fødsel... Det er fra livmoren. Det spiller ingen rolle om det er KS eller vaginal fødsel.

Du har nok misforstått litt.

Jeg blødde av og på, lite og mye i ca 8 uker etter mitt keisersnitt.

Etter vaginal fødsel blødde jeg litt kortere og litt mindre.

Skrevet

Underlivet ditt er like hormon og svangerskapspåvirket som alle andres. Det eneste har "gått glipp av" er fødselen. En mnd er ikke lenge, gi det noen uker før du prøver igjen, og med enda mere glidemiddel, for hormonene gjør slimhinnene tynne og skjøre.

Skrevet

Okei.. Ja for dette var en blødning som ikke kom fra livmoren, men noe som må ha revnet eller noe slikt pga dildoen.. Jeg vet jo at man blør fra livmoren, det har jeg jo gjort i nesten fire uker. Men nå når den blødningen gav seg trodde jeg at jeg var "good to go". Men det er altså slimhinnene som er skjøre..?

Jeg som hadde gledet meg sånn!

Og disse menneskene som har sex to uker etter ødselen skjønner jegmeg ikke på, når jeg har vondt enda han ikke kom ut der :/ Heldig de som får det til! :(

Skrevet

Det kan være at hormonene har gjort at underlivet ditt har kommet i "overgangsalderen". Dvs at slimhinnene er blitt veldig tynne, og da kan sex gjøre veldig vondt selv om man bruker aldri så mye glidemiddel.

Jeg hadde det slik, og det ga seg når jeg sluttet å amme 11 mnd etter keisersnittet.

Det er bare å prøve igjen, plutselig går det fint:)

Skrevet

Så det forblir slik under hele ammingen? Vræl? Det er jo skikkelig vondt og ekkelt å få noe inn der nå :'(

Skrevet

Det trenger ikke være slik under hele ammingen, men jeg tror de fleste opplever at slimhinnene ikke er på topp under ammingen. Det kan jo sammenlignes med å være i overgangsalderen. Jeg sukket til samboeren min at dette var jo som å være en kjerring i overgangsalderen... Hvorpå han svarte at hvis det ble slik når jeg kom i overgangsalderen, så skulle han jammen ikke klage! :D

Bruk GOD tid på "oppvarming", masse glidemiddel, og ta det forsiktig i begynnelsen. Du kan kanskje bruke noe mindre enn en dildo den første gangen? Første gang jeg hadde sex etter akutt ks (1 mnd etter) var det IKKE som før, men det kom seg etterhvert. Gi deg selv tid, det eneste du er "spart" for pga ks er jo sting i underlivet... Men det er slett ikke bare sting som kan gjøre vondt og gjøre sexlivet etter et svangerskap annerledes enn før, om enn bare midlertidig.

Skrevet

Ja, takk for svar :) Virker som om jeg er trangere enn før også :S Er det pga slimhinnene og at det ikke er så "glatt" som før?

Skrevet

Ja, sex er viktig, men det går faktisk an å vente litt uten at det er verdens undergang, vel!

Jeg hadde også keisesnitt, og hadde verken tid (premature tvillinger) eller lyst og ikke var det noe godt heller før nesten et halvt år senere. Sexlivet har uansett alltid vært superbra, før og etter, trengtes bare en pause.

Skrevet

Vel, jeg har både tid og lyst, derfor jeg prøvde.. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...