Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 jeg har vært ute på byen to dager på rad nå. Familie har passet på babyen på 3 mnd. Har egentlig tenkt veldig lite på babyen da jeg var ute, og ikke fått et sånt stort savn som mange sier man får. Koste meg gjorde jeg også, og jeg synes det var heeerlig å være borte. En venn spurte meg igår om ikke det var grusomt å være borte fra babyen og at jeg sikkert hadde lyst til å dra hjem. Jeg svarte ja, men inni meg tenkte jeg at gud det var så herlig, og jeg hadde slett ikke noe stress med å dra hjem! Endte med at jeg og samboer var på nach til morgenkvisten. Jeg elsker barnet mitt, og det å være sammen med henne ellers.. Er det "unormalt" ? Andre som har det slikt, uten å måtte være en dårlig mor?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Ja det er unormalt å få en unge og allerede etter 3 mnd heller vil feste. Regner med du er ca.17-18 år. Hvorfor fikk du ungen?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 HI Jeg har ikke sagt at jeg heller vil feste enn å være med barnet mitt hver helg. Jeg sa at jeg savnet ikke barnet DA jeg var borte.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Syns det virker helt normalt. Ikke alle er like "hauk" over ungene sine. Regner med du gleder deg til å se ungen din igjen, selv om ikke akkurat "savner" er der mens du er ute på byen. Hilsen mor på 37år.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 det er unormalt, utifra min synsvinkel. men hey, folk er forskjellige og har forskjellige liv.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 kos dæ! Jeg var ikke ung når jeg fikk barn men var ute da han var rundt 3 mnd.. å det var kjempe koselig å være med venner å drikke å ha det litt morro! selv om man har barn betyr ikke det at man ikke kan være borte fra de de første 12 åran..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 "Ja det er unormalt å få en unge og allerede etter 3 mnd heller vil feste." Slik som det er skrevet ovenfor, så høres det ut som om at jeg er ofte ute. Det kan vel ikke være fåtallet av mødre som vil være litt alene eller gjøre noen voksenting, selvom de nettopp har fått barn? Hva med når mpr vil dra på kjøpesenteret alene eller på besøk til en venninne; er det unormalt å heller ville gjøre det siden babyen er så og så gammel? Er vel en prinsippsak her inne på BIM/DIB: Festing blir generelt sett ned på, og hvis man gjør det så man være veldig umoden og barnslig og burde ikke ha fått barn i det hele tatt. MEN, hvis man ønsker en liten ferie for seg selv, eller ønsker å dra på hyttetur med venninner i et par dager alene osv, så er det helt OK. Men noen timer på byen med alkohol er altså ikke "lovlig". HI
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Du vet vel selv om du er en god mor. Er babyen din med voksne mennesker du stoler på så er det da ikke noe problem en gang innimellom? Den gyldne middelvei.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 Joda, helt lovlig. Jeg har også et kjempebehov for alenetid, og blir sprø av ungen iblant. Lengter etter å komme meg ut og feste og dikke meg full for en gangs skyld, flere måneder siden sist! MEN; du sier jo at du overhodet ikke savner ungen, og at det er bare herlig å være borte fra h*n, de to dagene du fester. Det synes jeg er spesielt. Jeg savner ungen bare jeg går ut døra, uansett hvor lei jeg er, trodde det var instinktet vårt jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Jeg vil ikke si det er unormalt, og din unge alder må tas med i "betraktningen". Hadde du sagt du helst ville slippe å få ungen hjem igjen, ja DA hadde jeg sagt det var unormalt. Men en pause fra barnet trenger vi alle, om vi liker å innrømme det eller ikke, og selv om jeg ikke trodde det selv da min var 3 mnd gammel, så kan jeg si nå at jeg nok også hadde syns det var godt å være litt borte fra babyen et døgn eller to. Jeg hadde jo savnet henne, men ikke sånn "kan vi reise hjem for 24 timer siden"-savnet henne. Jeg tror som sagt også at det at du er såpass ung har en del å si. Selv er jeg snart 35, og er på et helt annet sted i livet på generell basis. Festing har jeg vært ferdig med i mange år, og for meg består nå luksusen i å f.eks gå på kino alene uten å måtte tenke på babyen, en tur til frisøren, kanskje en tur på SPA, ut og spise med en venninne eller med kjæresten osv. Og da savner jeg ikke babyen "aktivt", men når jeg kommer hjem igjen og ser henne, DA kjenner jeg jo at jeg har savnet henne mer enn jeg kanskje trodde ;-) Vil påstå at det er sunt jeg rett og slett, å klare å koble ut og glemme mammarollen innimellom. For selv om du nå til evig tid vil være mamma, så trenger du ikke være Mamma med stor M absolutt hele tiden. Du har lov til å være bare deg iblant også. Da blir du generelt sett lykkeligere, og har mer overskudd til jenta di!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #14 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er 35, og har det på akkurat samme måte, selv om jeg ikke fester til neste morgen lenger. Så lenge barnet er hos noen man kan stole på, så må det være lov å kose seg litt alene en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #15 Skrevet 16. mai 2010 Du er nok sikkert en god mor. Det som egentlig undrer meg, er de som sier de er 30-35 og at de er for lenge siden ferdig med festing. Jeg kjenner de som er 60 og som kan ta seg en fest i ny og ned. Men det kan vel ikke de prektige dibberne? Jeeeez zjuuut mi
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #16 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har det på samme måte! Eller.. Hun er fem uker, og jeg har ikke vært borte fra han i mer enn en time, men når han er sammen med pappaen sin mens jeg er på handletur o.l.synes jeg faktisk det er GODT med en pause. Babyen har det bra, og det har jeg også. Så har vi begge det ekstra koselig når jeg kommer hjem =)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Jeg syns du er heelt normal...man må jo kunne kose seg litt alene når man har fri. Ingen skam å leve selv om man har fått barn,man behøver ikke sette livet på pause av den grunn. Er selv 36 år og er da ute å har det gøy med venninner innimellom..drikker ikke, men hva har det å si om man eventuellt gjør det når noen man er trygg på passer ungen. Kos deg du og nyt den lille friheten den lille stunden!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 Er ikke unormalt å ville være sosial og feste litt, men i mine øyne er det litt sært å ikke savne noen man er glad i. Men vi er alle forskjellige :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har alltid vært glad i jenta mi men den skikkelige morsfølelsen der jeg savner henne bare hun sover en time, kom ikke før hun var ca 6 mnd. Helt normalt å være litt sent ute. Jeg er også ute og fester av og til. Syns jeg fortjener det
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #21 Skrevet 16. mai 2010 Syns ikke det høres normalt ut å ikke savne en så liten baby :-O Jeg savner mine store unger, og de vet jeg jo har det bra (siden de snakker etc) Ammer du ikke da?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #22 Skrevet 16. mai 2010 Det må være det dummeste som står i hele tråden, du gamlis som skriver at den unge alderen må tas med i betraktning.. Er ikke heller forskjellen på mennesker det eneste som burde tas med i betraktning? Tror du alle 22-åringer fester hver helg og ikke savner barnet sitt mens de drikker til morgenkvisten? Og alle over 30 sitter hjemme og knuger fra fredag til søndag? Jeg var også 22 da jeg fikk mine første, og var da ferdig med den "ville" festetiden, som begynte da jeg var 13. For meg er dette unormalt, men vi er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #23 Skrevet 16. mai 2010 med første barnet mitt hadde jeg nok ikke klart å være ute så lenge, da var jeg ganske overbeskyttende:). Men nå venter jeg mitt tredje, og jeg tror så absolutt at jeg kunne ha kost meg ute på byen en hel natt uten å savne babyen, sålenge jeg visste at babyen hadde det bra:) Synes ikke det er unormalt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #24 Skrevet 16. mai 2010 Jeg klarte ikke være borte mer enn noen timer fra min lille før han var 7 mnd, og synes det var grusomt..hehe. Men alle er forskjellige, jeg var og er fortsatt ganske ekstrem. Vil helst være sammen med lille hver time i døgnet.. og nå er han 2 år.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #25 Skrevet 16. mai 2010 16.48 Er du helt blokkert, eller? Det er da vel ikke unormalt i det hele tatt. Hvilken merkellig verden lever du i da???? hilsen ei på 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå