merete81 Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg var hos jordmor her om dagen og de skulle ta mål av magen min, målene viste ca 2-3 cm lengre enn vanlig mål. Hun sa at det kan være normalt og at bebyen bare har vokst mye nå og at den kanskje ikke har vokst så mye til neste måling. Men så nevnte hun på at det kan være mulig at den første termin var mer rett enn den til sykehuset som er ca 14 dager etter den først termin! Jeg er 33 uker og ikke noe unormalt stor mage. Noen her inne med samme erfaring???
Hybelkanina Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 De vokser nok litt i rykk og napp. Hvis det er mistanke om spesielt stor baby så kan du kanskje få en ekstra ultralyd? Jeg ligger også over "normalen" i målene og var til vekstestimering i uke 37 (er i uke 38 nå) pga mistanke om stor baby. Men her viser det seg at han er helt normal i størrelsen men at jeg også har bra med fostervann som kan være årsaken til at jeg ligger litt over på målene.
Lykkeliten 2 Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ligger også over den røde streken på kurven.. er så vidt innenfor det grønne feltet. Var på 3d ul i uke 27+1 og da veide småen ca 1185 gram, mens "normalt" for den uken er ca 950-1000 gram fikk jeg beskjed om.Er 28+5 uker på vei nå. Jeg lå litt høyt på kurven med førstemann også, og JM regnet med at han kom til å være 4000 gram minst om jeg gikk til termin. Han ble født 2 dager før termin og var 3680 gram, så jeg tror også at mengde fostervann kan ha litt å si.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Har ligget over det skraverte feltet til nå nylig. Har helt normal str på baby, men ganske mye fostervann da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå