Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Kjæresten min og jeg har samme blodtype, men han er rhesus negativ, mens jeg er positiv. Hva slags risiko er knyttet til det dersom vi får barn? Er det risiko for både barnet og meg?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Dersom det er risiko for rhesusimmunisering du er bekymret for, er det ikke noe problem så lenge du er Rh positiv. Selv om du da får et Rh negativt barn, er dette risikofritt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Mener det bare et et "problem" dersom mor er negativ? Jeg er negativ og baby var pluss. Ikke noe problem annet en noen ekstra blodprøver i svskapet og en sprøyte til meg etter fødsel. Tror det er oss negative som ikke kan blande blod med positive, mens positive kan få negativt blod?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 IDet har ingen betydning at far har rhesus negatis.. Det kan oppstå problemer i svangerskap 2 osv. hvis mor er rhesus negativ, men det er ingen fare forbundet med dette heller så lenge det blir fulgt opp.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Takk for svar! Når jeg tenker meg om, vet jeg jo at positive kan få negativt blod, så det tilsier jo at det ikke skulle være noen fare, ja HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå