Gå til innhold

Hva og hvor...


Julibarnet2010

Anbefalte innlegg

kjøper dere av ammeklær?

Har begynt å titte litt rundt, men som førstegangsgravid er jeg litt usikker på hva jeg trenger av klær. Tenkte et par bh`er og noen singletter. Tips til hvor man kan få tak i noe som ikke er så dyrt? Det jeg har funnet på nettet så langt er ganske så kostbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte kun ammebher forrige gang, og gjør det samme denne gangen også. Orker ikke bruke mye penger på klær til å amme i, og vil helst bruke mine "vanlige" klær. Men folk har forskjellige behov. Jeg synes ikke det var noe prøblem. Drar litt opp og litt ned :)

Kanskje kjøpe èn topp, og vent å se om du trenger mer?

 

Synes også ammebhene er dyre, men har selv kjøpt på cubus, og er fornøyd med dem! H&M har også billige. Hvis du ikke har spesielle behov (store bryster feks), så holder disse BHene i massevis. (Sevfølgelig forskjellig fra person til person).

 

Dette er iallefall mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Trur eg kjem til å kjøpe minst mulig, har allereie gått opp to BH størrelser og aner ikkje kor mykje meir dei kjem til å vokse, litt vanskeligt å kjøpe ammeBH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en 2 pakk med amme bh på H&M, den er heeeeelt grusom. Klør meg i hjæl. Men singlettene der er kjempe gode og billige, skal kjøpe flere av de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg kjøpte noen kjempegode bher på Lindex. De har gode skåler som holder tunge pupper i ro. Feste på ammebhene ser også veldig greie ut. Skal fortsette å kjøpe der. De er ikke så dyre heller.

 

Ameklær trenger ikke være noe spesielt, men t-skjorter m klaff er kjempekjekt.Da slipper jeg å sitte med hele magen bar. Skal ha meg noen av de, men ikke noe annet. De er forresten innmari lette å sy selv hvis du først har kjøpt ei å se etter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt behov for større bh nå mens jeg er gravid, og kjøpte likegodt amme-bh som jeg bruker nå. Av erfaring ble ikke mine pupper større enn de er nå på slutten av graviditeten. Legger på meg så mye, og det (fettet) blir jo borte etter fødsel, og da blir de omtrent like med melk i... Har brukt mye singletter med en tynn jakker el lignende over. Syns det er veldig greit at noe henger ned på sidene når jeg tar opp singletten. Så slipper jeg å føle meg så "naken".

 

Jeg syns forøvrig at det ser utrolig dumt ut når folk drar ned singletter eller andre klær slik at hele puppen synes ved ammingen. Men smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ja smak og behag........jeg er heller ikke tilhenger av at man drar ned og sitter bar fra halsen og ned under puppen;)

 

Ikke at det er noe galt hvis man MÅ.....men det ser utrolig dårlig planlagt ut!!

 

Det er nok forsjellig hva man gjør,og ikke gjør, etter hvor blyg man er...men av erfaring vet jeg at for meg er det IKKE er greit å ha onkler, tanter, bestemødre og naboer hengende over skuldra for å betrakte den lille mens den får mat. I allefall ikke i de første ukene.

I min familie er det nesten flaut å være den som ikke flagrer med puppene,- men jeg vil faktisk ha litt privatliv oppi det hele. Jeg gruer litt for dette, selv om amming er helt naturlig, er det ikke naturlig at puppene mine blir offentlige. Og det burde folk respektere!!

 

Jeg kommer nok også til å amme ute, eller på kafe eller i andre sammenhenger etterhvert, men før det føles naturlig, er mating forbeholdt baby, pappan og meg selv!

 

Sorry alle som vil se.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ja, det er ikke greit det der. Jeg bruker ammebh fra forrige gang nå. Jeg vokser visst ikke så mye der en skulle ønske :-) Også blir det søren klype meg borte igjen etterpå. Min første hadde jeg på vinter så da var det mer klær på. Usikker på hvordan det blir å ha sommerbarn men ikke noen planer om ammeklær. Jeg brukte et helseteppe rundt babyen og mage og dro opp klær. Da ble jeg igrunn skjermet selv, også er jeg vel en av de som foretrekker å sitte et skjermet sted. Men jeg må nok øve på det igjen.Test ut litt selv når du har babyen i armene om hva som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Det ser ut som jeg også kommer til å holde meg til ammebh, så får jeg heller se etterhvert om jeg får behov for noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips: bruk vanlige gensere, men ha singlet under. Da kan du dra opp den vanlige genseren og ned singleten, så slipper du å blotte hele puppen og magen, og du trenger ikke ha spesielle ammetopper:) Jeg har gjort det på denne måten og det funker veldig fint:)

 

Ammebh finner du på H&M og Lindex, H&M har også billige ammetopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt amme-topper fra Boob, synes de har en god løsning. Var heldig og kom over noen til halv pris. Brukte denne typen masse forrige gang, de ser rett og slett ikke så pene ut lenger etter mange runder i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke ammetoppene fra H&M er noe særlig. De har en "trekantløsning", og det er vanskelig å få ut puppen med ei hand, for åpningen lukker seg lett. Boob sine er fantastiske, men alt for dyre hvis man ikke finner de på salg.. Om sommern er singletter som er fleksible nok til å dras ned forbi puppen geniale. Kan brukes med andre topper over om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...