missM79 Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hvordan forholder dere til smerten? Kan det gå over av seg selv, eller bør man oppsøke hjelp? Holde seg i ro, eller viktig med bevegelse? Har prøvd å lese litt om fenomenet og har vel det de kaller isjialgi eller "falsk isjias”. Smertene stopper over kneet og ingen lammelser. Men vondt! Vanskelig å gå. Bedre om morgenen og har foreløpig ikke smerter når jeg sitter eller ligger, men går som en pingvin... :-) Tips og råd tas imot med takk!
merete81 Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Har akkurat det samme som deg, dritt vondt i det ene benet fra hofta og ned! klarer nesten ikke gå. Mamma hadde det samme når hun gikk gravid med meg og det er vist isjias. På meg så får jeg det hvis jeg stresser er går/ står mey. Da er hele dagen min ødlagt. er kjempe fin så lenge jeg har en rolig dag. Det hjelper ikke om jeg ligger eller står, når ejg først har fått det!! Uansett så er det ikke mnge uker igjen her så det gleder jeg meg til,-) Lykke til med isjiasen og barnet!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg hadde det fra uke 15-25, og gikk på gravidyoga. Det forebygde vanvittig godt og anbefales på det sterkeste. Har også hørt at svømming er bra!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Ja, har på höyre side. Ubehagelig Hjelper bare å ta det med ro her i gården...
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Sliter også med dette i høyre siden. stikker til ved rompeballen og er sabla vondt. Er visst nerven som ligger i klem. Jeg har gått til akkupunktur og det har hjulpet endel. Men merker at om jeg har en dag som jeg føler meg vekdig bra, så står jeg på litt ekstra for å få unna meg ting, og da får jeg igjen for det om natta eller når jeg setter meg ned, for da kommer jeg meg nesten ikke opp av sofaen eller klarer å snu meg i senga. Så for all del - ikke løft for mye, det gjør bare vondt verre.
petite fleur Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har også slike smerter i venstre rumpeball og et lite stykke nedover, kommer helst de dagene jeg har overanstrengt meg. Har kraftig bekkenløsning, så det skal dessverre ikke så mye til. Gikk til fysio, han sa det var overanstrengelse + vektøkning + at jeg går helt feil (for å slippe smerter når jeg går, så går jeg litt rart). Han tok trykkpunktsmassasje på meg akkurat der det gjorde vondt, hjalp utrolig mye. Samboeren min gjør det på meg når jeg får slike smerter (man må altså ikke være fysioterapeut for å gjøre det, men var kjket å lære hvordan det skal gjøres). I tillegg fikk jeg meg prekestol hos hjelpemiddelsentralen, for jeg klarer ikke å gå når det slår til. Fikk også sånn søsterhjelp til å ha over senga. Har blitt MYE bedre etter alt dette, men i dag har jeg styra til 17. mai, og nå er jeg bundet til sofaen fordi jeg ikke stoppet i tide :-(
petite fleur Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Vil bare legge til at jeg ble mye verre av svømming, og fysioterapeuten anbefalte meg å slutte. Klarte omtrent ikke å gå de 2-3 første dagene etter svømming, men presset meg til å fortsette fordi jeg trodde det skulle kanskje være sånn.... :-)
Mjølkekua Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Hadde samme problem og gikk til fysioterapi. Hun masserte og ga tips om holdning. Synes ikke det hjalp, men en kiroprakor fikset biffen. Har vært på to timer og er helt kvitt smerten
fresh Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 Jaaaaa, og jeg tror snart jeg klikker!!!! har 9 dager til termin, og fikk det forrige uke. Er så gale at jeg går på krykker. Legen sa siden jeg har så liten tid igjen, så vil det nok ikke forsvinner for babyen kommer ikke til å snu på seg nå-det er festet og trangt inni der. Så hvis det ikke har skjedd noe til 18.mai, skal jeg på sykehuset og blir kansje satt i gang. Så jeg håper babyen kommer natt til 18.mai da Det er bare vondt når jeg går, og når jeg snur eg i senga. så jeg sitter godt plantet i sofaen. Men det har jeg gjort i 3 mnd nå (bekkenet), så begynner å bli ferdig kjenner jeg!
06.06.10 Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har hatt det ett par uker, men gikk til akupunktur og etter 3 behandlinger var det nesten helt borte. Jeg orket ikke å gå med det for det gjorde veldig vondt og jeg fikk ikke gjort stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå