Gå til innhold

Flere med mye fostervann?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg er innenfor normalen, men helt øverst der.

Dvs at gutten har god tumleplass og han driver og legger seg i tverrleie...

Skal på ny UL når jeg er 34 uker for å se hvordan han ligger da, men tenker med gru at han blir liggende slik. Hva skjer da? Kan jeg fortsatt føde vagnialt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=) jeg var på sykehuset for en uke siden pga at jeg var bekymret for litt lite liv. alt sto heldigvis bra til! men gyn sa da til meg at jeg hadde mye fostervann, men det gjorde ikke noe for jeg hadde stor baby også. jeg har fått time til sjekk igjen til tirsdag. hun sa at jeg ikke trengte å bekymre meg for noe, for alt så bra ut. men så blir man litt bekymra likevel da... jeg vet at hvis man har for mye fv kan man føde tidligere, nå er jeg ikke redd for det da, er 36+1 i dag. så det er helt greit. samtidig som lillemann er +10% stor. så jeg håper han kommer før jeg=) hvis gutten din ligger i tverrleie ved fødsel vil jeg tro du får keisersnitt. er ikke så lett å føde normalt da vil jeg tro. men han har jo fortsatt god tid til å snu seg=) og siden du er innenfor normalen med fv ordner det seg sikker for deg=) klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Ja jeg håper jo inderlig at han vil snu seg, vil IKKE ha keisersnitt. Hadde planlagt ks med jenta vår og det var ikke en fin opplevelse :P

Ja, ja det vil uansett vise seg etterhvert...

Skrevet

Jøss, jeg visste ikke at de med mye fv kan føde for tidlig.. Jeg har fått beskjed om at jeg har mye fv, men ikke noe info utover det. Nå gikk nettopp slimproppen og jeg er 35+1 på vei idag, ble litt redd for at han kommer veldig snart. Var på ultralyd i uke 32 og fikk beskjed om seteleie. Skal tilbake på ny UL om en uke for å se på leie da, men er ganske sikker på at han har snudd seg med hodet ned nå. Skjenner spark oppover..

Men når det gjelder tverrleie kan man ihvertfall ikke føde vaginalt. Ikke bekymre deg ennå, han snur seg nok :-) God tid til det ennå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...