Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har søkt på skole fra høsten. Jeg har jobbet ett sted i fire år nå, før det var jeg mye sykmeldt. Jeg mangler et fag fra videregående, så jeg har bare delkompetanse. Så er det jo sånn at om man har jobbet i 5 år, så kan man også komme inn på skolen. Kan jeg regne to år jeg var hjemme med førstemann som arbeid? http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/arbeid.html
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Ja. Omsorg for barn telles, det samme gjør sykmelding fra ansettelsesforhold. ...men du må ha basisfagene for generell studiekompetanse, så det kommer an på hvilket fag du mangler.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 HI her. Mangler C språk bare. Har allmenne vidergående. Er 30 år, jobbet fast 4 år ett sted, og vært hjemme med barn i 2 år. Da kan jeg håpe på å komme inn i år da kanskje?
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Da kvalifiserer du til 23/5-regelen, ja. Om snittet ditt er bra nok og om du har søkt på riktig måte og om du har sendt inn det som etterspørres av dokumentasjon på at du har tilstrekkelig arbeidserfaring, så ja - da kan du komme inn i år. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Du må ha jobbet 100% i 5 år. Bare så det er sagt :-) Jeg fikk ikke godkjent pga jeg jobber deltid fast og har ekstra utenom, det som er ekstravakter teller ikke selv om jeg i realiteten jobber over 100%.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Har du et barn som fyller 5 år eller mer i år, er det nok for 23\5 regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå