Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hadde en samtale med min kjære i går hvor han svarer at han ikke vet om han kan love meg at han aldri mer skal bruke kokain. Jeg vet han har brukt dette ofte før og tror ikke det blir ne stor utfordring fremover men usikkerheten rundt det liker jeg ikke. Jeg har nulltoleranse mot slikt. Nå lurer jeg på om jeg klarer å svelge dette eller bare ta det når det kommer og fortsette forholdet, sukk. Hva hadde DU gjort? Vi har barn, gode jobber, bor pent og dette er noe som kun ville skje 1-2 ganger i året.
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Er usikker på hva jeg hadde gjort, men om det skjedde en til to ganger i året skal det mye til før jeg hadde brutt opp familielivet. Kommer litt an på hva din nulltoleranse og hans ønske om å bruke stoffer en gang i året kommer av. Det er forresten typisk at det er ressursterke folk som har disse utfordringene bak det hvite stakittgjerdet. I følge Dr Phil for eksempel er det hverdagsfamiliene som er de nye rusmisbrukerne, men da ofte med piller.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 hmmmmm vanskelig egentlig, men jeg ville nok ikke akseptert det nei. Hva om han blir tatt for besittelse av kokain? Dessuten kan du stole på at det kun kommer til å skje 1-2 ganger i året? Hva er behovet hans de 2 gangene liksom?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Hvordan kan du vite at det "bare" er snakk om 1-2 ganger i året? Jeg hadde ikke giddet å fortsette et forhold med en mann som ikke kunne la være sånt tull. Og hva er vitsen med 1-2 ganger i året uansett? Da kan man likegodt la være å bruke det, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Da hadde jeg flyttet ut til han kunne gi meg det "rette" svaret. Tenk om trangen til kokain melder seg den helgen du er på venninetur og han har ansvaret for ungene? Jeg kunne aldri levd med den uvissheten. Det å aldri vite om han holder seg på matta eller ikke når han er borte alene.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 HI her: LOTP, ikke tenkt på det jeg. Skal spørre han om det hva han tenker han gjør OM det skjer. Det er visstnok veldig vanlig i noen av hans vennegjenger. Men tenker jeg ikke helt klarer å svelge dette uansett. Han sa i går at det var rottent gjort av meg å si at han måtte love noe som han ikke visste om han kunne holde. Huff men å være tro mot meg det skulle ikke bli noe problem. Hvem vet hva man gjør når man er påvirket av narkotika? Liker det ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Nr.1..en blir ikke idiot av å ta kokain et par ganger i året. (med tanke på du som nevnte kokaintrang og han var alene hjemme med barna) Nr.2.. Alkohol er en myyye større fare med tanke på utroskap og gjøre dumme ting. Nr.3.. Jeg syns det er bra at han sier fra. Han kan ikke love deg det, så da kan han ikke love deg det. Han er i det minste ærlig med deg! Han går ikke bak ryggen din! Jeg er overhode ikke noe "narkovrak" sjøl, selv om det ser sånn ut hittil. Men, jeg tar sterk avstand fra alle rusmidler, spesielt kjemisk fremstilte rusmidler. (amfetamin, kokain, heroin, piller o.s.v.) Er gift med en tidligere rusmisbruker, som har vært borti det meste. Har ikke blitt mere tolerant overhode, stiller meg heller enda lengre vekk fra dritten, men. Jeg forstår mye mer nå. Greia er å ha en åpen og god dialog om temaet. Da kommer han ikke til å gå bak ryggen på deg, han kommer til å fortelle at nå, den festen der, tror han at det kan bli noe sniffing. (eller hva de gjør med kokain). Nå skal det og sies at min mann ikke tar noenting nå. Har heller ikke gjort det på mange år. Men insteressen er der innimellom og han kan få sug. Da vil jeg heller at han skal føle seg trygg på meg, så han kan komme hjem og vi kan jobbe oss igjennom det etterpå. Og at jeg vet hva han driver med når han er borte! Det eneste du kan gjøre er å be han om å respektere ditt syn på saken. Eller gå.. Han er et voksent menneske, og du kan ikke bestemme over han noe mer enn han kan bestemme over deg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Jeg hadde aldri tolerert det. Har vært sammen med en som har røkt hasj engang. Aldri mer! Kan du tenke deg når andre foreldre får høre at han bruker kokain innimellom. Jeg hadde aldri sendt min unge på besøk til noen slike. Og hvilket forbilde er han for barna? Syns du det er greit om de om 15 år vil gjøre som pappa, deres store forbilde. Syns det er helt kvalmt med foreldre som bruker dop uansett mengde. Nei finn deg en ordentlig mann som ikke er rusmisbruker. Det er jo det han er om han ikke klarer legge dop bak seg når han har familie og unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå