Sunnisol Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hvor mye kontantstøtte får dere, og hvor mye betaler dere for 60%bhplass? Jeg vurderer å redusere plassen til lille, da vi får en ny baby til høsten. Har ikke lyst til å ha lille 100% i bh når jeg selv går hjemme hver dag. Noen med erfariger? Takk for svar:)
Fruen i huset Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Hei! Jeg kan ikke hjelpe deg, MEN jeg var at de regner ut kontantstøtten etter åpningstidene i akkurat DIN barnehage... Derfor kan det variere hva man får i kontantstøtte.
Ksenia & Anjem Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er sååå glad jeg IKKE reduserte bhg plassen til eldste når jeg gikk hjemme med minstemann med kolikk. Tenkte på det samme, men valgte å la være..Er uansett ikke mange hundrelappene du får.
Sunnisol Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2010 Barnehagen er åpen fra 07 til 17, slik jeg har forstått det er det snakk om 1200 eller rundt om det i kontantstøtte ved 60% plass, er jeg helt på jordet? Vi kommer ikke til å si opp full plass før etter babyen er født, i tilfelle vi får en kolikkbaby o.l.
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Som regel betaler en 10% mer ved delte plasser, det vil si 70% betaling for 60%plass. Vet ikke hvor mangen timer din bhg er åpen hver dag da, men dette er timer etter åpningstiden hver uke: 0t: 3 303 kr. 1-8t: 2 642 kr. 9-16t: 1 982 kr. 17-24t: 1 321 kr. 25-32t: 661 kr. 33t: og mer 0 kr Så hvis barnehagen er åpen 10t hver dag, plass 3 dager i uken, blir det 30 t uken og du får 661 i kontantstøtte.
Sunnisol Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2010 Akkurat, det er ikke mer nei.. Da kan man like gjerne ha full plass og heller velge selv når man vi ha de hjemme. Tar gjerne imot erfaringer om hvordan det er å ha en snart 3-åring hjemme sammen med en baby:)
Bettybu Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Er ikke sikker, men ser ikke bort fra at med 60% plass, får du ikke noe kontantstøtte.. Har noe med antall timer du kan ha barnet i barnehagen osv..
Ksenia & Anjem Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Jeg synes det var veldig slitsomt i begynnelsen. Gikk seg til etterhvert..Takk og lov for bhg plassen sier jeg bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå