Gå til innhold

Syden med baby på 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg ha med? Ser det er mye snakk om uv drakt, men er egentlig det nødvendig?Har en gutt på 11 år, vi brukte da aldri noe uv drakt på han, er det noe som har kommet de siste årene?

Hvilke klær tar vi med? Hvor høy solfaktor? Vi skal besøke svigers, og de har kjøpt alt vi trenger av andre ting (seng, vogn osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder uv-drakt er det oftest fra 2 år i størrelse. En 7 mnd gammel baby skal uansett ikke være i direkte sollys over tid. Be svigers om å kjøpe en stor parasol eller lignende så dere har nok skyggeplass.

Vi bruker uv drakt når største skal bade mye eller leke lenge i sanden i tillegg til solkrem.

Når det gjelder klær har vi med det vi bruker i Norge på sommeren av shorts, skjørt og t-skjorter, og en kortermet body eller singlet som pysj.

Solkrem finnes i med faktor 50 for baby på apoteket. Babyer skal smøres selv om de er i skyggen fordi man likevel utsettes for solstråler.

Skrevet

UV drakt er greit å ha på små barn, slipper å smøre barnet med solkrem der uv drakten dekker. En 7 mnd baby ligger jo ikke bare i vogn i skyggen, vil gjerne bade litt osv :)

Ta med termometer, paracet, myggnetting til vogn, eurax klø salve, evt noe mot mygg, lette lyse klær, litt varmere klær i tilfelle kaldt på kvelden, pledd til flyturen, leker, solfaktor 30, norsk babymat - sukker i en del av det i syden (kommer ann på hvor der skal), bodylotion/aftersun, parasol til vogn..

Skrevet

Jeg skal til syden når babyen er nøyaktig 6mnd. Hørte på helsestasjonen hvordan det var med solkrem og der svarte de at man bør handle solkrem på apoteket å rådføre seg med personalet om hvilken man bør velge. Så små barn skal visst egentlig ikke smøres med solkrem, men er man i syden så må man smøre litt.

Det er også mange som sier man skal ha på babyen lyse, lette heldekkende klær, men det må da være fryktelig varmt?

Kommer nok til å ha på babyen shortser og kortarmede bodyer. Å ha babyen mest mulig i skyggen vil jeg nok tro er det viktigste.

Skrevet

Ingen fare om den lille har på seg langermet boddy og dekkende klær ellers. Jeg har brukt tynne bodyer som har solfaktor uv/filter, eller hva det var. Forhør deg i klesbutikker. Ellers kan den lille ha på seg litt klær hvis h*n skal bade. Myggnett veldig lurt. Ellers tror jeg det er viktig å ikke være hysterisk. Vi har bodd i varmere strøk med små barn i perioder av året, og det går alltid fint.

Kom på en ting. Vi hadde problemer med sykdom etter bruk av aircondition. Det er behagelig og kjølig om natten, samtidig fikk minsten vår høy feber og ble veldig syk. Ikke noe kjekt...

Skrevet

Takk for svar. Skrevet ned liste nå:)

Tror vi dropper uv drakt, å smører babyen godt med solkrem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...