Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Ikke gi henne sånn yoghurt, den er full av sukker! Har en jente på knapt 1 år og hun fikk smake litt av go morgen yoghurten med vanilje. Er det så galt da? Var ikke mye hun fikk heller. Inneholder ikke all yogurt ganske mye sukker da??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 All yoghurt er full i sukker ja..bortsett fra yoghurt naturell da..som smaker bæ.
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Han har jo rett, da. Yoghurt naturell med bær eller frukt er nok det sunneste alternativet.
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Nå er det sukker i veldig mye av det vi spiser så det kommer jo an på hvor strengt sukkerregime man vil ha. Jeg har sett mange mødre gi små barn yoghurt, men har tilgode å se noen som gir naturell yoghurt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg syns det er greit at fedrene også passer på ungene sine. Jeg ga yoghurt naturell med egenlagd fruktpurre frem til de var ca. 1,5 år+ og etter det har de fått "vanlig" yoghurt.
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Selvsagt kommer det an på det. Jeg ser ofte folk gi yoghurt naturell i kombinasjon med frukt/bær/kornblanding etc., ytterst sjelden bare yoghurten.
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Norges rike er full av mammaer som sier sånt hver dag, klart det finnes pappaer som er opptatt av å begrense inntaket av sukker. Men det er jo mer fornuftig at han tar opp sånt på tomannshånd kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Jenta vår på 17 mnd får drikkeyoghurt i helgene. I dag fikk hun til og med smake gulrotkaken min. Syns det er helt ok å gi sukkerholdige ting jeg - med moderasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå