Påanigen :) Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hei. Jeg er i uke 36,4 idag. Igår når jeg var ute og gikk i byen så merket jeg noe som rant nedover låret. Jeg sjekket og ser at det er blod, litt slimete og rosa. Siden jeg har hatt blødninger tidligere (men ikke på en stund nå) ringer jeg føden med en gang, og de ber meg komme inn for sjekk. Jeg vet ikke om det er fordi at jeg blir stresset, men jeg får mye kynnere og stikninger nedover underlivet - de er ikke særlig vonde, bare ubehagelige. Jeg tenker på vei til sykehuset at nå er fødselen rett rundt hjørnet. Kynnerne kommer hele tiden når jeg går, for å så gi seg når jeg sitter og slapper av - men de øker igjen når jeg kjenner bevegelse i magen. På sykehuset foretar de CTG-måling og konstanterer at jenta mi har det bra, og ønsker ikke å gjøre vaginal undersøkelse i tilfelle det skal fremskynde fødselen enda mer. Så blir jeg sendt hjem, og det er heller ikke mere blod. Nå sitter jeg her og er usikker - har sovet utrolig dårlig i natt, med hetetokter, hjertebank, vondt i ryggen og kynnere. Hva betyr alt dette? Skal jeg være forberedt på å føde nå? Er ufattelig sliten etter å ikke ha fått sovet noe særlig, og tenker på alt jeg må gjøre (skal ha gjester på 17. mai.). Har den siste uken også vært syk - med feber og utmattelse, og vi har stebarna her denne uken, og da står alltid alt på hodet her... Signerer innlegget under her om at man blir litt smådeppa på slutten...høygravidsblues.. Noen andre som har blødninger nå på slutten? Jeg tror egentlig ikke at dette er slimproppen da det ikke har vært mer slim... Hilsen en noe stresset førstegangsfødende som ikke vet hva rier egentlig er...
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du trenger vel strengt tatt aldri å se noen slimpropp heller før du føder:) Det gjorde aldri jeg. Det kan kanskje ha vært en tegningsblødning? Det er en blødning som forteller at livmorhalsen er i ferd med å åpne seg og at fødsel er alt fra noen timer til noen dager unna. Tror du føder snart jeg. Bare å belage seg på at eventuelle gjester i morgen får varte opp seg selv eller finne på noe annet. Når det er rier så er det skjeldent at det er noen tvil. For meg så var det skikkelige tak i magen og ryggen, slik at jeg ikke klarte å tenke på noe annet enn akkurat det som foregikk. Men det høres jo unektelig ut som om det nærmer seg for deg. Heldiggrisen:D Forsøk å hvile litt, det har ingen hensikt å slite seg ut eller prøve å holde normalt tempo i hvertfall. Lykke til:D
Påanigen :) Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2010 Takk for det Gytha Ogg. Sendte familien på fisketur for å få slappet av litt. Det hjelper med litt søvn. Det er en forferdelig følelse og ikke vite og ha kontroll på hva denne kroppen min finner på altså - føler at den er tatt over av et surt troll. Hehe. Nå når jeg har huset for meg selv får jeg dille litt og kanskje bake litt. Mulig den berømte fødebagen må pakkes også. For moroskyld tok jeg på meg pulsklokke til morningen idag - og det er ganske interessant å se hva som skjer med pulsen når jeg får kynnere. Den stiger plutselig og går over 120, noen ganger til 140 selv om jeg står helt stille. Hvilepulsen ligger mellom 80 og 95 gjennomsnittlig uansett hva jeg gjør og hvordan jeg slapper av. Kroppen er kjempestresset. Håper egentlig at tulla lar vente litt på seg, hun skal jo ikke bli født før i juni - og føler meg egentlig ikke forberedt på fødselen enda. Kanskje det er derfor jeg blir så stresset også. Jaja, dere får ha en super søndag. Er i hvertfall glad jeg ikke er russ idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå