Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er vel bare litt sær da, men jeg synes ikke bunad er noe å hoppe i taket av. Menn i bunad er råstilig, men vi jenter gjør oss best i vanlig pentøy. Regner med noen skyllebøtter nå, men håper det er noen meningsfeller der ute også??!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Det finnes ikke noe annet pentøy som er like staselig og flott som bunad:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Jeg derimot liker bunader men misliker intenst alle former for tunikaer. I motsettning til deg må jeg se på uhyrligheten daglig, du slipper unna med 17. mai og andre festdager. Vi har ulik smak. Slik er det bare.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Trur det er mange som ikke liker bunad. Jeg syns det blir veldig "kjærring" og liker det ikke, men syns det er fint å se på 17.mai da.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Er ikke sånn at jeg vrir meg i vånde når jeg ser en bunad akkurat da. Men min mening er at de fleste av oss ser bedre ut i annet tøy. Som regel er det en nasjonalsynd å snakke negativt om bunad, så jeg var bare litt nysgjerrig på om det finnes noen som er enige med meg:-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Det er som regel de samme som ikke liker bunad som synes det er flott å se kvinner fra andre nasjonaliteter i sine festdrakter. Man er visst mer inkluderende dersom man utvisker seg selv og sitt først har jeg skjønt. Jeg har ikke bunad, har alltid ønsket meg en, men aldri tatt meg råd til det. Blir jo ikke så mange anledninger til å bruke en. Men flott er det:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Det tar jeg som en kompliment, 22:59 :-) HI
Mom2Two Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Vet du, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke synes bunad er så pent!! OG jadda, jeg har faktisk bunad selv. Og ungene har også bunader. Unger i bunad er kjempefint. Kvinner i bunad... not so much, menn i bunad er det mest usexy jeg kan tenke meg... Sorry. De fleste ser faktisk bedre ut i annet tøy. Man ser egentlig temmelig kjerring og bondsk ut i bunad, spør du meg. Dessuten synes jeg det har et visst nasjonalistisk preg, men meg om det. Så jupp, jeg tar bladet fra munnen og innrømmer at jeg synes ikke bunad er sånn kjempefint. Det ser staselig og pyntet ut, for all del. Men det finnes da også utrolig mange stygge bunader. synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 ??? okey??? Jeg liker ikke bunad eller andre former for nasjonaldrakter. Har ikke noe med inkluderende å gjøre, syns bare det er et plagg som hører hjemme på museum.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 JA, TIL BUNAD PÅ 17. MAI Skal absolutt være enig i at alle bunader ikke er like fine, men min er knallfin og jeg føler med utrolig fin når alle spør hvor den flotte bunaden er fra:)
litenmensøt Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Jeg syns også bunad er litt mye kjerring og bondsk, Men på 17.mai syns jeg det er flott. Da bruker jeg bunad selv. Andre anledninger som bryllup, konfirmasjon, dåp etc lar jeg bunaden henge i skapet.
Mom2Two Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Du vet at den greia med "Ååå hvor er den flotte bunaden din fra?" er noe "alle" sier til "alle" på 17. mai? Hadde ikke tatt det så personlig hadde jeg vært deg. No offence.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Jeg gjør det faktisk selv jeg, fordi det er litt forventet at man skal gjøre det. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 For å svare på spørsmålet ditt, nei, det er nok ikke bare deg! Selv liker jeg bunad veldig godt, men liker også at ikke alle liker det. Ville ikke blitt det samme hvis absolutt alle kledde seg opp i festdrakten!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #15 Skrevet 15. mai 2010 Hehe ja det er en ganske standard samtale det. akkurat som når man prater om været.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Ha, ha.. Ja, det kan DU tro! Bunaden er utrolig flott, med masse gammelt arvesølv. Sølv fra 1800-tallet som t.o.m. har vært på forskjellige utstillinger. Så JA bunaden med sølv er fantastisk!! Tro det eller ei...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 Ok;) Kanskje det hjelper å vite at vilt fremmede mennesker kommer bort for å snakke med meg om bunaden min? Ganske hyggelig, faktisk:) Ha en fin 17. mai
Cat.68 Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 Du er helt sikkert ikke alena, men jeg synes det er kjempeflott. Ikke alle bunader jeg synes er like vakre men det er en egen sjarm over å vise sin tilhørighet gjennom sin bunadsdrakt. Synes det er kjempemange flotte festdrakter/fantasidrakter også. Noe som kan være for dem som kanskje flyttet rundt mye og ikke riktig vet hvor de har sin tilhørighet og da velger noe eget. Selv har jeg Sverigedrakten og den er jeg mektig stolt av. Det er en bunad for de som kommer fra plasser i sverige som ikke har en egen nasjonaldrakt, eller for dem som flyttet rundt mye. )
Mom2Two Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 Hehe, virker som du prøver å overbevise deg selv mer enn oss;-)
Cat.68 Skrevet 15. mai 2010 #21 Skrevet 15. mai 2010 Vil også legge til at det ikke er veldig vakkert med de som bærer bunad uten stolthet. Da er dem MYE finere i vanlig festtøy som man føler seg vel og vakker i,
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #22 Skrevet 15. mai 2010 Hva slags bunad har du da; som er så spesiell?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #23 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er overbevist... så det trenger du ikke bekymre deg for;) Vil bare prøve å få deg til å forstå at det faktisk finnes unike og fine bunader, but I give up...
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #24 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er ikke en stor fan heller. Eier en, men velger å gå i penklær i stedet. Synes den er tung og varm, og faktisk litt kjedelig. Jeg synes bunader er greit nok på 17 mai, men litt merkelig når jeg ser på konfirmasjonsbilde at 8 stk har samme "kjole". Litt nedtur hvis slikt skjer i et bryllup eller på en fest med vanlige kjoler. Nei, jeg har nok ikke skjønt det helt.
Tokatter_USA Skrevet 16. mai 2010 #25 Skrevet 16. mai 2010 Jeg elsker bunader, har alltid gjort det. Jeg liker å bruke min egen, men jeg synes det er gøy å se å andres og i bunadbøker også. Men min farmor likte ikke bunader. Hennes erfaring var fra da hun gikk på sykepleierskole sammen med noen jenter fra Setesdal. Disse jentene gikk i bunadene sine til daglig, og farmor sa at de var gammeldags og luktet svette. Så hun skjønte ikke vitsen da mormor ville sy bunad til meg til konfirmasjonen. (Likevel falt valget på den bunaden som kom fra min farmors hjemfylke.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå