ellen-propellen Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ett luksusproblem,og vet ikke hva jeg skal gjøre. Min minste er nesten 3 mnd.Har siden h*n var 2 uker lagt seg mellom kl 19 og 22. Nå er det natta kl 21. Så sover h*n til klokka 7.30 ca. Mater 2 ganger om natta. Dette har vært stabilt i 6 uker. Vil jeg ta h*n opp tidligere om morgenen i håp om leggetid tidligere på kvelden? Hva mener dere?
Lea Laus Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Når barnet er så lite, vil jeg tro at det er best at han styrer rutinene sine selv.
minesnuppami Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Oj, oj...virkelig luksusproblem ja:) Hadde min baby begynt med noe sånt før hun var året tror jeg ikke jeg hadde turt å puste en gang i redsel for å forstyrre de gode rutinene. Så har egentlig ikke noen råd å komme med, for jeg greide ikke å få rutine på nattesøvnen før vi sluttet med ammingen. Men det jeg har funnet ut (som stemmer for min jente, men som sikkert ikke er en fasit for alle babyer...) er at jo mer hun sover jo lettere er det å få henne til å sove mer. Søvn avler søvn eller noe sånt. Å holde henne våken eller gjøre henne trøtt for å få henne til å sove mer har bare fungert mot sin hensikt. En overtrøtt unge er urolig, våkner lett og sover dårligere osv. og da kan man lett komme inn i en dårlig sirkel. Jenta mi sov ekstremt lite da hun var baby og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blåst meg opp (kort lunte pga søvnmangel:)) av alle velmente men helt håpløse råd om å holde henne oppe på kvelden for å få henne til å sove lenger om morgenen. Tror i alle fall det beste er å legge barna før de blir for trøtte og la de sove til de våkner:) Utrolig lettvint også, spesielt hvis du får nok søvn selv. Ville ikke prøvd å endre på rutinene hvis de er slik at du kan leve med dem. Så vil de sikkert endres gradvis etter hvert som babyen blir større:)
Kate77 Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Antagelig vil dette ordne seg helt av seg selv ganske snart uansett. Ville ikke gjort noe.
ellen-propellen Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2010 Da lar jeg det være:-) Vil jo gjerne ha i "pose og sekk" men innser at det ikke helt fungerer slik i livet,hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Sånn var min også. Sov fra alt mellom 20 og 22 på kvelden, til 7.30 dagen etter, dog uten mat på natta, fra han var 2 mnd gammel. Det justerte seg etterhvert og det ble kvelden kl 19
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Min erfaring er at barnet etter en stund blir trøttere tidligere og tidligere. Og da er det bare å følge på.
lille sprelle Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 Nei - uilurt. På den tiden hadde vi legging ca 23 og så sov hun i 6 timer. Når faren og jeg så delte på det (han stilte opp med flaske på kvelden), så fikk vi oss faktisk en hel natts søvn begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå