Gå til innhold

Fler som ikke er plaget med kynnere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

33+1 og kjenner ikke noe til kynnere.. er det fler enn bare meg??

Glad jeg slipper det ennå,etter og høre andre som "sliter" med det..

Nesten så begynner og lure om det er "normalt" og ikke kjenne noe når er så langt uti svangerskapet.. Hadde noe kynnere når jeg var 12uker på vei når jeg la meg om kvelden men ikke siden det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! :) Jeg 40 uker på vei på tirsdag, og har nesten ingen kynnere... merker noen yderst få ganger at magen strammer seg litt, men ikke noe mere enn det :)

Skrevet

da er det kanskje ikke så unormalt da..

lest at førstegangs gravide (som jeg er) ikke kjenner noe før på slutten av svangerskapet.. og vil jo si jeg nærmer meg slutten nå..

Kynnere vil jo si at livmora jobber seg opp til fødselen.. litt "redd" at den ikke gjør det her siden ikke har merket noe til kynnere..

Skrevet

Håper nå ikke at det er unormalt ;) Jeg er selv førstegangs, og merker ingenting... men har hørt at vi vil merke det i evt senere svangerskap. Trur vi bare skal være takknemlige for å ikke ha slike vonder. :)

Skrevet

glad jeg :) hehe.. følte meg litt uttafor når de fleste sier de har kynnere her inne..

Skrevet

Jeg er førstegangs, 34 uker på vei og ikke plaget med kynnere. Dvs. jeg har kynnere av og til, men de er ikke vonde og derfor legger jeg ikke merke til dem.

Jordmor sa at det var normalt (det også...)

Skrevet

men da er jo det greit da :)

Bare nøye meg med Vesla som presser her <3

Skrevet

er 1 gangs, uke 37. merker veldig lite til kynnere, usikker på om jeg merker noe i det hele tatt! Men merket kynnere i uke 20-30 ca.

hm, lurer på hvor lenge jeg må gå over tiden...

Skrevet

hei hei.

Vil bare si at i mitt forrige svangerskap kjente jeg ikke en eneste kynner. Hadde absolutt ingenting, ( ihvertfall ikke så jeg kjente ) Fødselen var veldig grei. Jeg ble satt i gang med modningspille 10 dager før termin pga. svangerskapsforgiftning, og fikk beskjed at det kunne gå en to til tre dager før det skjedde noe. Men allerede 6 timer etter første pille begynte riene forsiktig. Og ho var ute etter 12 timer.

Men det eg vil frem til er at fødselen trenger ikke ta noe lenger tid fordi om dere ikke har hatt ( kjent ) kynnere på forhånd. Og det er helt normalt, spes. for de som venter første mann.

Skrevet

så bra :) da kan jeg puste lettet ut :)

Skrevet

jeg er straks 29 uker, og har aldri hatt en kynner.. vet ikke hva det er en gang:) men det kommer sikkert senere kanskje?

Skrevet

Jeg har ikke hatt mange kynnere trodde jeg..Helt til jeg var på føden en tur og satt med ctg registrering :) For der viste måleren at jeg hadde kynnere, men de var ikke merkbare omtrent, men de ga mye utslag på måleren.. :)

Skrevet

Oj.. :) hehe... kanskje det er sånn på meg og..

har noe/masse men merker ikke noe til det...

gjør meg ingen ting.. hehe..

men blir vel helt forskrekka når riene kommer på slutten da.. hehe.. hva .... er dette liksom..

Skrevet

Hei!

Jeg har heller ikke vært plaget av kynnere og er nå i uke 38/39 og er førstegangsfødende. Kan mærke det hvis jeg overanstrenger meg, men ikke ellers. Har også lurt på om jeg er "unormal" noen ganger siden jeg generellt har hatt et godt svangerskap og ikke har noen nevneværdige plager. Dvs har prøvd en enkel leggkrampe om natten (au) og inimellom sure oppstøt om kvelden, og føler meg som en hvalross når jeg skal vende meg om natten (de siste ukene), men ellers ingenting og har fungert nesten som før! Super deilig :) Men altså lurt på om jeg var litt unormal.. men tror også man skal tenke over at de fleste faktisk har det godt, og at det man leser og hører om (de som har behov for å skrive om det/høre andres mening) er de som opplever ubehag og blir bekymret over det. Har man det godt er det jo liksom ingen poeng i å søke sympati/støtte/medfølelse/andres opplevelser på samme måte, og på den måten kan det kanskje virke som at det er fler med "problemer" enn uten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...