Gå til innhold

Bekkenløsning, flere her som plages med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere/gjør dere ikke om dagene?

Jeg synes det bare blir værre å værre... Jeg sover dårlig om natten, pga det er vondt å snu seg, ligger da med pute mellom beina, det er blitt vondt å gå, men det går over om jeg går en liten stund... Det smeller i bekkenet når jeg snur meg i sengen... Det høres godt!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal sitte, ligge eller stå for å forhindre at det gjør vondt... Mannen min er også reist bort (ufrivillig fravær fra oss da), så han kan ikke hjelpe meg, bare 14 dager til han kommer hjem da.

Til dere som har hatt bekkenløsning i svangerskap nr 2, hvordan ble fødselen? I forskjell til fødsel nr 1?

Dette er mitt 3.svangerskap, men har ikke plagdes med bekkenløsning før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er førstegangs gravid og har mild bekkenløsning...

gikk på bassengtrening (før det ble slutt) 1gang i uka trente bekkenet der og går til fysio 1gang i uka og trener bekkenet...

blitt utrolig mye bedre.. men kjenner det og snu seg i senga er ikke noe særlig :S

Ellers har jeg fått øvelser jeg skal gjøre hjemme..

bruker MBT sko som er bra for bekkenet og rygg og mer...

Skrevet

Jeg snakket med fysioen min om dette, og fikk noen tips om hvordan jeg skulle gå ut av bilen, ligge, bevege meg osv, alt dette gjør jeg, trente også i vann... Vanntrening hjalp meg mye i begynnelsen, plagene forsvant, men nå syns jeg det bare blir værre å værre jeg altså...

Hvordan er bekken belte? Hjelper det tro? Verd å prøve?

Skrevet

de som bruker det sier det er verdt og prøve ja....

ikke så plaget jeg så går jeg bare hjemme om dagene så jeg tar det helt med ro..

lært hva jeg kan og ikke hjemme...

Skrevet

Jeg gjør alt i mitt tempo, samtidig som jeg trener hos fysio 3 ganger i uka, og går med bekkenbelte (og til tider krykker)

Jeg løfter lite (kun jenta mi), og unngår vridninger. Gjør ikke husarbeid av arten støvsuging, vasking, tømme oppvaskmaskinen etc..

Fødselen kan jeg ikke si noe om, for jeg hadde ikke bekkenløsning når jeg gikk gravid sist :)

Skrevet

Har hatt bekkenløsning siden dag 1 av dette svangerskapet. Og det har vært helt jævlig, for å si det mildt. Har gått på krykker de verste dagene og vært mye sengeliggende, dårlig søvn, alt er vondt, klarer ingenting. Pyton!!! Har gått til både fysioterapi og akupunktur gjennom hele svnagerskapet. Dette er min tredje fødsel. Forrige gang var jeg 100% sykemeldt fra ca halvveis fram til fødsel, denne gangen har jeg vært sykemeldt hele tiden. Min erfaring er at når hodet synker ned i bekkenet blir det mye bedre. Det skjedde med forrige mann og nå når jeg er 36 uker på vei kjenner jeg at bekkenet er bedre og det er helt fantastisk!!! Fødsel har ikke vært noe probem i forhold til bekkent. Fødte i vann forrige gang og skal gjøre det også denne gangen. Og bekkenet ble bra igjen så snart ungen var ute. Håper det samme skjer i igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...