Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg føler meg så kjerring med lua på. Har svart lundeby. Syns det er ei kjempe fin drakt, men må man ha lue...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Hadde jeg hatt bunad hadde jeg definitivt brukt lua ja!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Bruker ikke lua nei, aldri brukt den. Jeg bor i en by hvor veldig mange har bunad, vil tro 1% bruker lua til bunaden.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Det er helt tragisk med folk i bunad som bare velger vekk deler av drakten. Skal man gå i bunad får man bruke hele.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Har ikke lue til bunaden min, Vestfoldbunad. Tror det fins lue til den, men kan ikke huske å ha sett noen bruke den.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Klart lua må med, blir like dumt å ta bport den delen av bunaden, som forkle, strømper, sjal etc. Må være en helhet. Men bort med fansy solbriller og pumps og bunadsparaply!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Nei. Den ser helt jævlig ut! -Men er de sol, bruker jeg faktisk solbriller, selv om "bunadspolitiet" her inne synes det er forkastelig!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Så vidt eg veit fins det ikkje lue til min bunad, har i alle fall aldri sett det.. Like greitt! ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ikke lue til bunaden min (øst telemark) tror faktisk ikke det finnes heller har hvertfall ikke sett noen bruke det. Har alt annet tilbehør som er vanlig, ikke paraply da.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Har selv sort Lundebydrakt og bruker ikke lua. Jeg ser rett og slett helt fæl ut med den.
*rottiemama*endeligmamma Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har finnmarksbunad, og den er såpass enkel at lua gjør susen. Jeg ser ut som en skikkelig kystsame med den på, men jeg føler meg AWESOME med den på Den kler meg! Har donert bort bunaden til mamma for i år, da jeg har bolle i ovnen og ikke kommer inn i den xD Spørs om hun "tør" å bruke lua da! *ler*
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Husker naboene lo av at jeg tok konfirmasjonsbilde med lua på, og i dag vet jeg faktisk ikke hvor lua er. Men syns flere burde bruke lue el. hodeplagg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 Neineinei, den lua som hører til min bunad (Løkendrakt) er utrolig stygg, og jeg blir grusom med den lua på hodet. Men datteren min som har Follobunad bruker sin lue. Den er fin, med en søt blondekant. Ho er utrolig flott med lua :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har kyse til min bunad og føler meg nok ikke veldig flott med den på, nei. Men siden den hører til bruker jeg den selvfølgelig. Det er noe med det at man ikke bør velge bort deler av drakten bare fordi man ikke liker den. Da synes jeg heller man kan gå uten.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #21 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har akkurat ordnet meg gift-kvinne skaut..Før det brukte jeg jenteskautet.... Men nå passer ikke bunaden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå