Gjest Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Er i dag 7dpo og venter tanta ca til neste helg, fre/lør. Tok en billigtest på tirsdagen som var, men var selvfølgelig altfor tidlig og den ble negativ. Men klarte ikke å dy meg i dag, måtte ta en test til med morgenurin. Hvis jeg holder testen opp mot lyset så kan jeg afktisk skimte en svak fargeløs teststrek - som IKKE var der for 4 dager siden... er vel umulig å si hvordan man skal tolke dette? Har lest at det er mange som opplever slike skyggestreker uten at det trenger å bety noen graviditet... skal prøve å holde meg til tirsdagen i neste uke før jeg tester igjen... får håpe på et klart svar da. Sist gang jeg var gravid testet jeg ikke svaakt positivt før dagen over IKM faktisk.. og den første testen jeg tok hadde en skyggestrek som ikke var såå mye sterkere enn den jeg fikk i dag, så kan det være et håp? Dessuten har jeg hatt murringer i magen/underlivet i en uke nå, masse kritthvit utflod, økt appetitt, vondt i korsryggen.. men ellers ingen symptomer.. hadde nesten ingen symptomer sist heller da det endte i SA... Men er veldig ivrig etter å høre deres meninger og erfaringer, om dere har begynt testefesten og om dere har noen symptomer?? Moro å følge hverandre!!! Håper vi alle sitter med en knallpositiv test i handa i løpet av den neste uka!!!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Hei Tenkte jeg kunne dele litt av mine erfaringer med deg. Har forstått det sånn etter 6 måneder med intens prøving, testing og ikke minst mange timer med lesing på nettet at fargeløse skyggestreker skal tolkes som negativt. Har selv opplevd å få skyggestreker flere ganger. De har vært sånn at jeg kan skimte en svak grå strek i enkele lys. Det var også en måned jeg var ganske sikker på jeg skimtet en lyyyys rosa strek på billigstrimlene noen dager før IKM, men da kom TR 4-5 dager forsinket og det har ikke skjedd meg før. Slo meg til ro med at det kanskje var en kjemisk graviditet eller en veldig tildlig spontanabort hvis det kan kalles det. Fra en annen side så er 7 DPO veldig tidlig å få positivt resultat har jeg forstått. Det er ikke umulig at en positiv test starter men svake skyggestreker hvis man tester mange dager før IKM. Begynte selv å teste rundt 7 DPO denne måneden jeg også (er vel blitt testoman etterhvert:P). Har testet med High Sensitive strimler fra babyornot som måler HCG ned i 10miu (er ikke sikker på om det skrives sånn). Har fått kjempe svake skyggestreker på alle testene helt fram til i dag 12 DPO. Skulle tro at strekene burde blitt sterkere nå. På flere av testene kan det se ut til at streken er veeeeldig lys rosa-lilla. Ser strekene best ETTER avlesningstiden, og da skal jo man ikke lese av testene egentlig. Har tatt vanlig CB i dag og i går. Ser ett kryss etter avlesningstiden (det gjør samboeren også), men den ser mer grå ut enn blå Pleier alltid å ha mye symptomer (PMS) en uke før TR som er svært like mange graviditetssymptomer, så tørr ikke å tolke så mye av dette lenger. Denne måneden har jeg faktisk hatt svært lite symptomer. Har hatt en del stikninger og dragninger i livmorområdet enn tidligere, mye hvit lotionutflod med litt slim den siste uken (sorry for ekle detaljer!) og de siste dagene er brystene blitt veldig hovne og litt ømme. IKM 17 Mai. Håper ikke du mistet helt motet nå, ønsker deg all lykke til med testing og krysse alle fingene for at du får positiv test snart )
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Skrev litt feil, er 11 DPO i dag og IKM er 17/18 Mai
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Heisann! Tusen takk for at du ville dele dine erfaringer med meg, alltid kjekt å få høre litt om hva andre opplever: ) Har du noen barn fra før av da?=) Du har nok rett i at man bør tolke disse skyggestrekene som negativ, selv om det kan være håpløst vanskelig å ikke få et lite håp... huff:b men bedre å prøv å holde hodet kaldt i stedet for å håpe og tro man er gravid, for så å få en skikkelig nedtur så fort tanta kommer... er skummelt det der.. men andre igjen sier at deres graviditet startet med noen svaake skyggestreker i begynnelsen, så det kan jo selvfølgelig svinge begge veier.. Men et kryss er jo et kryss, ikke sant!? selv om fargen er mer grå enn blå. Det kommer vel ikke et kryss uten at det kan bety noe!? Når skal du teste igjen da? Hehe, ja, lett å bli hekta på testing gitt...=p Klarer sikkert ikke holde meg til tirsdag kjenner jeg meg selv rett:p Faktisk bruker jeg aldri å ha noen symptomer før mensn, ingen PMS som det kalles.. ikke som jeg vet i allefall:b og mensen er aldri vond og er alltid kortvarig. Jeg er heldig slik. Så selv om det sikkert er innbilning, så mener jeg at jeg har noen svake symptomer på noe, som jeg ikke har til vanlig...:b husker ikke om jeg nevnte det i innlegget mitt, men har også myyye mer utflod enn vanlig, sånn blank/hvit.. kommer med detaljer jeg også=p og det har jeg spes lagt mere til for de månedene side SA`en min har jeg hatt veeeldig lite utflod helt frem til for ca en uke siden da det begynte å "fosse" ut... trenger jo ikke å bety noe, men ååååh det er så lett å håpe:p Men må oppdatere meg på neste gang du tester da, så skal jeg krysse fingrene for deg også til så lenge!!! xxx Håper vi begge får knallpositive tester i løpet av de nærmeste dagene=)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ingen barn, så har aldri sett en positiv test desverre (de svake har resultert i TR til slutt:(, men gjett om jeg gleder meg til den positive som viser at det ikke er tvil :-D Er jo alt som står i hodet mitt for tiden, og det er ikke helt bra hehe... Det har vært noen nervepirrende dager siden jeg begynte å teste. Jeg tenker at det er håp så lenge det er en strek der jeg, men som du sier så er det lurt å prøve å holde hodet kaldt for da blir ikke skuffelsen så stor. Utfloden du beskriver virker jo lovende etter hva jeg har lest. Økt utflod er jo et godt tegn! Når det gjelder CB testen så undrer jeg meg over krysset ja. Og mest av alt syns jeg det er rart at jeg har sett to streker på alle gravididtetstestene mine denne måneden. Håper bare det ikke er skyggestreker... Prøver uansett å se det positive. Dersom dette viser seg å være skyggestreker så vet jeg det til neste PP hvis jeg får streker:) Ja vi må holde hverandre oppdatert, tester på nytt i morgen jeg
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 hehe, det skjønner jeg så utrolig godt at du gjør!! For kjenner på det samma selv! Ettersom forrige svangerskap endte i SA i uke 9 (10 dager før den tidlige ultralyden jeg hadde bestilt"/), jeg ikke hadde noe spesielt til symptomer, ikke hadde fått noe mage i det hele tatt og aldri fikk sett noe liv på en ultralyd.. bare en test med 2 streker på som eneste "bevis" på graviditeten min, så ja... da har jeg på en måte aldri vært gravid i mitt hode, om du skjønner?? trist følelse i grunn, så derfor gleder jeg meg så sinnsykt til den dagen jeg blir gravid og ting går bra, slik at jeg får oppleve ultralyd, en voksende mage, og alt det fantastiske som følger med! åh, ble pratsom her nå jeg, hehe... Men viss du har sett 2 streker på alle testene OG et kryss på CB`n.. da måååå det jo være et godt tegn!? kan ikke skjønne noe annet.. men igjen så vil jeg jo ikke gi deg falske forhåpninger slik at du blir ekstra skuffet viss tanta kommer snart.. men for å være ærlig så synes jeg det høres viiiirkelig lovende ut!!! åååh, så spennendeeee.. Og som du sier, er det bare skyggestreker så vet du det til neste PP, og det er jo kjekt =) Masse lykke til med testingen i morgen, og fortell meg med en gang hvordan det gikk! Klarer sikkert ikke holde meg lenger enn til mandagen kjenner jeg meg selv rett... men vi får se ;p krysser fingrene for at du får en knallpositiv test i morgen
Kanskje snart <3 86 Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Hei Hvordan går det med deg Stine<3 13pp-2SA? Har du testet i dag også eller? Nå er det bare 1 dag igjen for min del til (forhåpentligvis)IKM:) Har endelig fått en haug med forskjellige tester fra babyornot (fikk de i går). Så i dag svidde jeg av 3 forskjellige på samme urin. Ville teste om det kom streker på alle. Tenkte at det kanskje var større sannsynlighet for at de er positive hvis det kom streker på alle. Jaggu kom det streker på alle innen tidsfristen, men de var svake og vanskelig å se fargen på. Har prøvd å ta bilde av 2 av testene, men det var ikke lett med et mobilkamera. Så endret lysstyrken litt på pcen. Her er de: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/577994/offset/6 Den ene er en CB test som jeg har demontert for å klare å ta bilde. Den andre er en strimmel som også måler hcg ned i 25 miu/ml. CB er lyyyyys blå dersom jeg legger godviljen til og den andre er det en tydelig lys rosa strek som ble tydelig etter avlesningsfristen. Hva tror du? Ser dette lovende ut eller? :-D
..snøklokke.. Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Kanskje snart: Jeg må bare skrive inn og si at jeg syns det ser meget bra ut for din del! Ser jo streker på begge to! Og til Stine, så ønsker jeg lykke til:) Jeg tenker som deg, det kommer ikke merkelige streker eller kryss uten grunn.. Tror dere er gravide begge to:)
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 Heihei kanskje snart <3 86! Joda, går greit med meg i dag veitdu. Fremdeles murringer, mye utflod og skikkelig vondt i korsryggen..:b Hadde ikke mulighet for å teste i morges, men klarte selvsagt ikke å vente til i morgen tidlig, så svei av en i sted... såklart ble den negativ, ikke så mye som en skyggestrek engang... når jeg enda er bare 8dpo så sier dte seg vel selv at jeg må bruke morgenurin for å i det hele tatt få resultater,, men kjenner allikevel at jeg mista motet litt...har 11 tester igjen da, så spørs om jeg tar en i morgen tidlig også, bare for å se om jeg får noen skyggestrek:b Kjæresten sa i dag at han bare "visste" jeg er gravid, så blir spennende å se om han har rett...:b Har sett på bildene av testene dine og det er uten tvil streker der ja! Så jeg kan ikke fatte annet enn at det betyr at du faktisk er gravid!!;D derfor tar jeg sjansen på å si et til så lenge litt stille "gratulerer!^^" Men fortsett å teste i dagene som kommer og da, for å se om strekene blir enda sterkere! Kanskje ta en digital en også om noen dager?=) Åååå, så spennende:D Så ja, dette ser viiiirkelig lovende ut!!;p Hold meg oppdatert på neste testing og da!!
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Mumintroll og minitroll*3* : Takk så mye for lykkeønskningene!=) hehe, ja ikke sant... strekene må jo være der av en grunn;p men igjen, lett ¨å bygge opp forventningene og så blir man skuffa når det viser seg at testen viste feil... huff =p tok en ny test nå i ettermiddag da og den ble såklart negativ, så mista motet litt føler jeg.. men igjen, jeg er bare 8dpo, så jeg MÅ vel gjernest bruke morgenurin for å få noe resultat, så trøster meg litt med det...:b Blir nok en ny test i morgen tidlig kjenner jeg meg selv rett =p
InsomNina Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Hei jenter! Leser ivrig nedover i debatten deres, og utover hva jeg har lest og sett i forskjellige forum i det siste, virker det lovende for dere begge!! Krysser fingrene og venter spent på oppdatering Selv er jeg 7dpo og har hatt mensmurringer i ca 4 dager. Vet jo at dette er sprøtt og prøver alt jeg kan å ikke la det påvirke meg stort, men det vet vi jo alle er umulig Jeg kan stille klokken etter syklusen min, og har ALDRI mensmurring før dagen før + de 2 første dagene av mensen. Men så har jeg heller aldri fokusert på det før som jeg gjør nå. Er inne i 2pp, så føler vel også at jeg ikke har "lov" å sutre over at jeg ikke blir gravid helt enda. Har ikke lyst å teste i vei heller - da kan jeg håpe litt lenger Dagene snigler seg av gårde... Har IKM den 23. Lykke til alle sammen!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 Løpet er langt i fra kjørt Stine<3 13pp-2SA Som du sier så er det nesten ikke vits å teste på noe annet enn morgenurin før IKM. Har selv fått skyggestreker eller svake streker denne måneden så tidlig som du på morgenurin. Har tatt noen tester ekstra utpå dagene, men da har de fleste (med unntak av 1 eller 2 nærmere IKM) vært helt blendahvite og negative. Skal ikke se vekk i fra at kjæresten din har rett Takk for gratulasjonen, tar den forsiktig til meg ) Er ikke i tvil om at det er streker på testene mine lenger, men siden IKM ikke er før i morgen (muligens dagen etter) så tørr jeg ikke å juble før jeg faktisk ser at TR ikke kommer og får sterkere tester. Er rart med det, har blitt skuffet noen ganger nå så tørr ikke å stole helt på testene ennå. Har en CB didtal m/ukeindikator liggende. Tror jeg tar den i morgen:) Hold meg oppdatert du også )
Kanskje snart <3 86 Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Hei Pinapple Er ikke umulig at mensmurringene dine er festesmerter, jeg hadde ganske sterke stikninger, dragninger og murringer i livmorsområdet rundt 5 DPO denne måneden, og det har vedvart siden. Hadde til og med litt lyyyys rosa utflod den dagen (festeblødning?). Jeg pleier heller aldri å ha PMS symptomer før mye nærmere TR. Krysser fingrene for deg, og håper at spiren sitter snart hos deg også Lykke til!!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 Tok en CB digital m/ukeindikator nå, den var negativ så nå skjønner jeg lite... IKM i dag. Tok en annen strimmeltest på samme urin. Den viste en svak lyyyys rosa strek innenfor tidsfristen og ble synligere etterhvert. Hmm, nå er jeg rett for at det ikke har gått denne gangen allikevel. Kanskje egget bare var så vidt borti livmoren. Ingen tegn til TR...
Gjest Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 Huff, det var trist å høre... skjønner at du er skuffa og at det er vanskelig å tro og håpe nå.."/ Men husker fra sist jeg var gravid. Ventet mens 5.juledag i fjor, men den kom aldri. Tok første billigtest dagen etter, en svaaaaak lyserosa. Tok et par til med et par dagers mellomrom og de ble gradvis sterkere. men jeg tok ikke CB med ukeindikator før den 5.januar, hele ei uke etter IKM og da sto det at jeg var gravid:) Så det jegt mener er at du godt kan være på et for tidlig stadium i graviditeten enda, slik at det ikke slår ut på en CB. Lettere sagt enn gjort, men prøøøøv å smøre deg med tålmodighet og ta og teste litt videre viss tanta ikke kommer. Og gjør den ikke det så er jeg sikker på at du vil få positiv CB i løpet av den kommende uka! Prøv å holde motet oppe! Du har jo tross alt fått enda en lys rosa strek på billigstrimmel, og det må jo bare bety noe!=) Billigstrimler måler jo hcg i et lavere nivå enn CB gjør, så det er nok det som er grunnen til at den slo ut negativ ^^ Du må ha en strålende 17.mai og ikke tro slaget er tapt enda, nyt dagen og ikke tenk for mye!:-) Ta en ny test i morgen/overmorgen og hold meg oppdatert Tok en ny test selv i morges, men den ble negativ"/ Grunnen kan jo være at jeg ikke la meg før hal 5 i morges (!) og va på do rett før, men måtte på do igjen allerede litt på 9, så da tenker jeg at urinen ikke var konsentrert nok til at det kunne slå ut på en test... for urinen var nesten blank. Og testen med skyggestreken som jeg tok for 2 dager siden, da hadde jeg ikke vært på do på 12 timer, så da var den nok langt mer konsentrert... så prøver å trøste meg med det, selv om det ikke er lett.. heh... så må vel prøve å ta en ny test igjen om et par dager, er jo enda bare 9dpo, så er fremdeles veldig tidlig... nei, vi får prøve å holde hverandre motiverte! =)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 18. mai 2010 #16 Skrevet 18. mai 2010 Det kan tenkes at du tok den testen litt tidlig i går siden du hadde vært på toalettet noen få timer før og du er jo bare 9 dpo, så ikke mist håpet ) Mine har vært kjempe svake frem til i går kveld og da var jeg 13 DPO, 14 dager siden jeg fikk positiv eggløsningstest. Tok en CB i går kveld ( sånn vanlig med kryss) Det kom et tydelig blått kryss etter bare noen sekunder. Krysset ble litt svakere etterhvert. Når testen hadde tørket helt kunne jeg fremdeles se krysset. Teststreken har en tynn sterk og klar blå strek i kanten men selve streken er like bred som den vannrette. Tok samme test i morges også siden jeg er 1 dag over IKM dersom jeg har en syklus på 29 dager denne gangen også. Fremdeles ser jeg et kryss, men ikke like sterk som den jeg tok i går kveld (på utvannet urin). Testen er ikke tørket ennå da , men jeg ser krysset. Tror jeg venter med å ta en digital igjen til før slutten av uken. Tvitvi )
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #17 Skrevet 18. mai 2010 Hei igjen!=) Dette høres jo virkelig lovende ut!! Du får jo strek og kryss om hverandre her, og det kan jo bare bety én ting spør du meg;) Som mange andre sier: en strek er en strek, og det stemmer jeg også for!! Gleder meg til du skal ta en ny digital, spennende! Du får prøve å holde deg så lenge som mulig;) Husker da min digitale slo ut positivt sist gang og da ventet jeg IKM den 29.desember og tok ikke den testen før 5.januar, så det var jo en hel uke over IKM, så lover godt for deg Tok en ny test i morges da (snakk om sløsing av tester!!!) og urinen var veldig konsentrert. Men.... helt negativ... ikke en skyggestrek engang.. så nå er skuffelsen stoooooor gitt.... antar den testen med den svake skyggestreken bare var feilprodusert på noe vis og dermed lurte meg trill rundt,...:b heh. Venter jo ikke mens før i løpet av helga en gang da, så er jo tidlig enda. Testet ikke positivt så tidlig sist gang jeg var gravid nei,... men lett å miste motet allikevel. Men det rare er at jeg har en del symptomer og kroppen føles annerledes enn den har gjort tidligere, akkurat som om det er noe som skjer.. noe utenom det "vanlige":b Har hatt mensmurringer siden dagen før eggløsningen og i dag er det faktisk ganske så vondt:s så kan ikke bare mensen komme med en gan?? AUUU.... har også vondt i korsryggen, er skikkelig oppblåst, hadde masse kritthvit utflod (beklager detaljer) frem til for en dag siden - roet seg nå.. men, spørs om alt bare er "innbildning" da...=p Har du noen symptomer da?? =) nei, nå er det ikke noe vits i å teste før etter IKM om jeg kommer så langt... men mensen kommer vel snart sikkert. Sukk... hold meg oppdatert ang. neste test da!!! =)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 18. mai 2010 #18 Skrevet 18. mai 2010 Vet akkurat hvordan det føles å bli skuffet den ene dagen for å så få håpet opp igjen den andre. Og gjett om disse skyggestrekene de siste månedene har ført til mange frustrasjoner! Dette er første måneden jeg klart å tydelig ser farge på strekene selv om de startet nokså grå. Disse 6 månedene siden vi begynte å prøve har vært en tålmodighetsprøve og ikke minst har samboeren min måtte tåle flere skuffelser og svingende humør fra min side. Er jo en god stund ennå til IKM for din del, og symptomene har du jo ) Har nesten ikke hatt noen symptomer denne måneden. Hadde lys rosa utflod ca 6 DPO (festeblødning). Hadde tykk hvit utflod før det. Etter dette og frem til IKM har jeg hatt minimalt (mindre enn jeg pleier) med rennende/våt utflod som er kritthvit med samtidig gjennomsiktig med litt slim i (Sorry for ekle detaljer). Våknet mitt på natten 6 DPO med hva jeg innbiller meg var festesmerter. Siden det har jeg hadde stikninger/dragninger på venstre og høyre side (mest høyre) av der jeg tror livmoren er. Det kan minne litt om mensmurringer, men ikke sånn krampeaktig og ikke smertefult på samme måte som vanlig. Det eneste sterke symptomet jeg har og har hatt den siste uken er hovne bryster. Det begynte 4-5 dager før IKM og pleier å begynne mye tidligere. Nå er det gått over til svært ømme og veldig hovne. Litt mere og tydeligere blodårer på brystene har jeg også. Areola har er blitt litt mørkere, tydeligere og større. Ellers har jeg hatt noen små kvalmebyer, men det har jeg ofte før TR også. Det er sant, jeg er nok gravid )) Tørr ikke å bevege meg helt over til 1. trimester helt ennå tror jeg. Føler liksom det er her jeg hører hjemme en stund til og så vil jeg jo følge med på deg og andre å høre hvordan det går:) Har bestilt lege time i dag, så da blir det testing hos legen fredag 28/5. Spennende:-D! Håper virkelig du får positiv test snart:)) Uansett hva som skjer så er jeg sikker på at vi sees på 1.trimester om ikke så lenge;) Her er bilde av testen jeg har tatt i dag. Testen har tørket på dette bildet og er tatt med mobilkamera. Fargen er litt sterkere i virkeligheten og krysset er blått selv om det ikke synes noe særlig på bildet: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/577994/offset/8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå