NormaJean Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Vi leter etter stoerre bolig og Hellerud(grenda) virker koselig! Men det er del av byen jeg ikke er saa kjent med, ikke der jeg har vokst opp! Det virker som om det er kjekt med tanke paa friluft/omraadet har mye groent! Men litt kronglete med kollektivtransport kanskje? Hva slags rykte har Trasop skole? Hvor hoey innvandrer andel er det der? Bra/daerlig skole? Alle tips taes imot med takk:-D
Blå + en i magen Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Hei! Jeg er født og oppvokst i Hellerudveien, nedenfor Hellerudgrenda, og gikk på Trasop skole. Bodde der til jeg ble 25 og fikk barn. Synes det er et fint område. Og Trasop var en bra skole. Det som er litt kjipt er at når barna skal begynne på ungdomsskolen må de over til en som heter Skøyenåsen, og det er laaaangt.... Neon på Hellerudgrenda kan gå på Haugerud ungdomsskole som er nærmere. Der går lillebroren min, og den er ikke bra!:/ Stort sett innvandrere på den skolen også... I klassen til lillebroren min er han en av et par norske. Husker det var en del innvandrere i de rekkehusene på Hellerudgrenda, men ikke på eneboligfeltene... Når det gjelder kollektivtransport så går det buss ned til Tveita T-bane, tar ikke lang tid, men er liksom den ene bussen da. Kan gå også, men hjemover blir det bare oppoverbakke, litt tungt... Ingen matbutikker på toppen der. Du får bare spørre om du lurer på noe annet, er som sagt oppvokst der!
Miramor Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Det er fint på Hellerud og som du sier koselig på Hellerudgrenda. Nært til østmarka. Men det er en bratt bakke opp dit, og i rushtiden går det vel buss hvert kvarter, ellers så går bussen hver time. Trasop skole er en veldig bra skole, litt store klasser- men slik er det vel i alle Osloskoler. Innvandererandelen er på 16 %, det samme som Slemdal og Bygdøy har. Her er link til oversikten over innvandrerandelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3228559.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå