Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Hun er jo endel av familien og er sjeldent i bur,men hun gnager jo på alt! Og da mener jeg alt. Hopper opp på bordet og gnager på blomster og fjernkontroller,ja you name it...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Hmmm. Det er en kanin. Det er det de gjør. De er gnagere. Det ligger i deres natur. Kaniner hører forøvrig hjemme på bondegård der de har tilgang på gress og boltreplass. Hvorfor tror du de er utstyrt med disse fortennene da? For at de skal se søte ut? Kanskje dere burde få dere en hamster i stedet? Eller en mus....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Trekke ut tennene? Er litt styr med mating da men.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Kan man lære et menneske å ikke oppføre seg som et menneske?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 tennene til kaniner vokser hele livet, så de må slipe dem ned ved gnaging. Få inn noen tre biter, ala ved, rundt om kring så kansje dere klarer og overbevise den om at det er bedre en fjernkontrollen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 For min del har det vært veldig effektivt med husarrest. Når du ser kaninen gjør noe den ikke får lov til, kom med æ-æ-lyden eller slå i bordet så den skvetter og jag den i buret i "time-out". Det fjerner ikke all gnaging, men den skjønner etterhvert at dette ikke er lov. Min kanin ser seg nøye rundt og tar museskritt før han prøver seg, så det funker lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Legg en saftig grein av feks selje som smaker godt i buret dens. Når du tar den i å gnage på noe annet, sett den i buret, så kan den gnage på greina i stedet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Kaniner er ikke gnagere forresten.. Selv om tennene vokser hele livet, og de har et gnagebehov..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå