Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 La om til sunnere matvaner. TOk litt etter litt. Kuttet LITT ned på brus og snop, kuttet LITT ned på størresle på porsjonene. Byttet ut ris og pasta med fullkornvarianter, svin/kyllingkjøttdei, og MASSE grønnsaker osv osv. Alt det man VET skal til ,men gjorde det "pø om pø":.OG spiser ALLTID godterier og hva jeg har lyst på i helger.... Begynte og trene. men bare 2-3 dager i uka til å begynne med, i løpet av 4 år så trente jeg 6 dager i uka i snitt. Det tok TID; men en slik "Umerkelig" omlegging av livsstilen har gjort at jeg ikke FØLTE jeg slanekt meg, vel, jeg HAR ikke slanket meg. Jeg har bare gått ned så mye om gangen som hver lisvsstilsendring har tilsagt jeg ville. Brukte 4 år på 17 kilo....Det er drøye 4 kilo i året det. Ikke mye, men summa summarum, er det mye. Og jeg har holdt vekta i 3 år nå. Uten problem.. FØler ikke jeg trenger og tenke på hva jeg putter i munnen lenger ) Faktisk....For hele lvisstilen er blitt en vane som "snek " seg inn ubemerket..... Og hva er vel 4 år av resten av ens liv? NADA!!!! SÅ lykke til ) Du kan jo starte med to laaaange gåturer i uke? Om du ikke trener fra før? om noen uker kan du kutte ut alt av brus fra søndag til og med fredag kveld? Også fortsetter du slik litt etter litt..Glem vekt og cm mål. KJENN hvor sunn og frisk du føler deg )
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Du skal jo ikke slanke deg når du er gravid da, men om du er overvektig kan du være flink med kostholdet så du unngår å legge på deg noe særlig. Egenvekten vil jo dermer gå ned, så når ungen er presset ut veier du mindre enn før du ble gravid.. Det finnes Grethe Roede kurs for gravide, anbefaler deg å få litt hjelp. Som gravid er det veldig viktig å ikke spise for lite av næringstoffer som er viktig for babyen! Da jeg fikk mitt første barn gikk jeg opp 12 kilo i løpet av svangerskapet, to dager etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kilo og veide to kilo mindre enn startvekt. Senere gikk jeg ned 15 kilo til. Det gjorde jeg ved å begynne trene (Friskis og Svettis) to-tre ganger i uka og forandre litt på kostholdet. Kuttet ut brød og spiste heller tre knekkebrød til frokost, som regel en salat med kylling eller skinke og hardkokt egg til lunsj. Helt vanlig middag og lettyoghurt med grynblanding i til kvelds. Spiste frukt når jeg var sjesken og kuttet helt ut snop og brus på ukedagenen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 takker! første anonym: nei trener ikke=) og skal prøve å ikke tenke så mye på cm,midje++ jeg er forresten ikke gravid,men vi deler jo anonymforumet med barnimagen og, så tenkte å være hyggelig HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 NN 1154 her Det aller, aller vanskeligeste med å gå ned i bekt er tålmodet. ) Og begynner man for hardt blir tålmodet desto kortere....Om man begynner litt forsiktig, så er det bare så mye enklere..Og i perioder kan man jo legge inn et ekstra gear..Jeg trener alltid oftere og lenger på sommeren. DA går det an og være ute, uansett vær. OG da er det morsommere. På vinter blir det innetrening, da må jeg presse meg til å gidde og holde på likek lenge. Dette medfører da at sommervekta mi er et par kilo lettere enn vintervekta. Men så lite og snakke om at det ikker er noe jeg bryr meg om ) Sånn kan du også gjøre det..Til høsten kan du kanskje prøve 30days (som det skrytes av her inne) som en "boost" i oppstrammingen )
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Trente og droppet de værste karbohydratene i hverdagen: Brød, pasta, ris og mel .
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 http://www.portamedicus.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4260&ContentId=6006 Jeg følger denne dietten nå, og har gjennomført den fra tirs til tors denne uken. Starter på nytt til tirs som kommer. Gått ned 3 kg Har da 3-4 kg igjen til målet mitt! Den er beregnet på mennesker med høy BMI, men den er absolutt ikke skadelig for andre!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 anonym 12:34 her ja, og så går jeg ca 15000-20000 skritt i løpet av 1 dag
Monajenten Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har gått ned 7,5 kg siden jul, og jeg føler egentlig ikke at jeg har "slanket" meg, mer endret livsstil. Og det kan da ikke være skadelig for gravide:-) Jeg spiser mye mindre brød enn før. Lager meg heller havregrøt eller omelett f.eks. Evt. knekkebrød. Jeg lager fullkornspasta og ris istedenfor vanlig pasta og ris. Lager mye mer salat til middagene enn før. Også grønnsaker men er mer glad i salat så jeg lager ofte en stor porsjon. Har ikke sluttet å spise sauser men spiser mye mindre enn før. Prøver å drikke mer vann, der er jeg ikke så god men er litt flinkere. Og det viktigste er vel egentlig at jeg alltid har vært en godtegris, så det har blitt mye drit i ukedagene også. Nå spiser jeg sjokolade og chips o.l. kun i helgene. Har også vært flinkere til å bevege meg, går der jeg kan gå, trener zumba to-tre ganger i uken og rocker med rockering (litt upraktisk som gravid da kanskje;-))
Monajenten Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Må bare kommentere 12.08 som sier at det aller vanskeligste er å være tålmodig. Der har feilen lagt hos meg gang på gang på gang. Jeg er alt for utålmodig og håper på å gå ned minst 40 kg på en uke;-) Så har jeg lett mistet motet fordi det ikke går fort nok, og dermed har jeg endt opp med å skeie ut ekstra mye. Denne gang bestemte jeg meg for at NÅ er det nok, jeg MÅ ned i vekt. Jeg ble glad for hvert eneste gram, og ga ikke opp om jeg kun hadde gått ned 100 g en uke f.eks. Dermed har jeg sakte men sikkert endret livsstil, og jeg føler meg så utrolig mye bedre. Forrige helg så jeg en film hos foreldrene mine, med bilder fra vi var på Mallorca i fjor august, og jeg ble helt dårlig. Jeg var rett og slett lubben. Da fikk jeg litt sånn OI-følelse, og tenkte at sånn skal jeg ikke tillate meg selv å bli igjen. Ja, jeg vet at mange sliter med mye mer overvekt, men man har sin trivselsvekt som må til for at man skal føle seg vel. Jeg veide langt mer enn det i august.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har gått ned 11 kg sakte men sikkert siden oktober, dette har jeg gjort med en del trening(4 ganger i uka minst) og et sunt kosthold med fokus på magert kjøtt og mye grønnsaker til middag.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 hei monajenten! drev ikke du med ketolyse og lavkarbo for ett par år siden.. eller husker jeg feil?
Monajenten Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Stemmer det. Jeg gikk ned noen kg men jeg var "for lett" til å få full uttelling. Man må ha minimum 10 kg for mye, helst 15 og oppover, og det hadde ikke jeg. Så jeg gikk ned 4 kg om jeg ikke husker feil, og der var det bom stopp. Det var forresten i fjor vinter:-) Begynte i januar 2009.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har gått ned 10 kilo siden februar. Fra 66 til 56 kilo. Jeg har kuttet karbohydrater og sukker. Spiser ikke godis lenger og trener hver dag. det er morosmt og deilig å rase ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Monajenten: spør fordi jeg driver å styrer med det selv omdagen. gikk ned 4 kg første uka, har vært i ketose 2,5 uke, men nedgangen har stoppet. jeg hadde 10 kg som mål. redd for å gå opp igjen alt med engang hvis jeg gir meg å...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 Samlivsbrudd, kjærlighetssorg, effektivt, men anbefales ikke ... :-(
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 Bli ALENEMOR! Kan garantere dere en drastisk vektnedgang.
Monajenten Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 Hvis du hadde 10 kg som mål og har gått ned 4 kg, så spørs det om du ikke er for lett nå, til å gå ned de siste kiloene. Jeg gikk opp igjen men det var fordi jeg gikk rett tilbake på vanlig "drittkosthold", og det anbefales ikke. Jeg "teller kalorier" nå, det vil si at jeg teller ikke hver eneste en, men jeg er bevisst på hvor mye det sånn ca. er i de forskjellige matvarene. Du vil nok kanskje gå litt opp igjen hvis du ikke går over til et annet sunt kosthold. Nå som jeg har klart det på "riktig måte", anbefaler jeg rett og slett et normalt sunt kosthold, som inneholder fullkornsprodukter, masse salat og grønnsaker, egg, rent kjøtt o.l. Men i og med at du har vært i ketose, anbefaler jeg deg å vende deg til "ulovlige" produkter sakte men sikkert. F.eks. om du lager fullkornsris og pasta, så ikke spis mye de første gangene. Spis heller mer av kjøttet og grønnsakene da. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 Takk for det:-) må vel prøve ett par mnd, å se om jeg går ned mer. Er godt å leve uten sukker og karbohydrater. Jeg føler meg bedre enn på årevis, har blitt kvitt daglig hodepine og syns det er artig med nye matretter. Men er litt problematisk ved f.eks lunchmøter på jobb og 17 mai selskap hos svigers. Jeg vet ikke hva som blir servert og er livredd for å komme ut av ketosen. Ikke greit, hehe.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #21 Skrevet 15. mai 2010 kjærlighetssorg;) Dvs: kuttet ut småspising om kvelden. Jeg "slanket" meg ikke bevisst. Har allid vært str 40/medium. Siste mnd så har folk kommentert at jeg har blitt så slank, og spurt om jeg har gått ned i vekt. "nei, tror ikke det" har jeg svart. Har jo merket av noen klær sitter løsere, men siden jeg ikke har hatt bevisst slanking har jeg ikke tenkt over det. VISST SØREN HADDE JEG GÅTT NED 8KG!!! Og i går kjøpte jeg ny bukse i str 36:D
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #22 Skrevet 15. mai 2010 Fikk en depresjon og gikk ned 13 kilo på 2 mnd. Anbefales ikke!
Ranveig R Skrevet 15. mai 2010 #23 Skrevet 15. mai 2010 To veldig enkle ting: * begrensa godisinntaket til 1 stk chips og 1 stk sjokolade/godtepose i løpet av veka (som regel til helga) * begynte å trene litt (50 sit ups morgon og kveld, samt gjekk opp og ned trappene heile tida mens eg pussa tennene) Gjekk ned ca 12 kg på 5 mnd.
Bidleba*4unger Skrevet 15. mai 2010 #24 Skrevet 15. mai 2010 Haha, du har god fantasi, da Den idèen satte jammen min fantasi i sving også. Lurt å lage seg noen sånne "regler".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå