Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Heisann! Merker at mye er så annerledes, i går var jeg å trente vekter, i dag er jeg så støl at man skulle trodd det var flere måneder siden jeg satte foten innom en treningsstudio! Og det er det ikke! Har ikke vært støl av øvelsene mine siden jeg begynte der i januar jo! Er det en gravid plage mon tro?? Også har jeg begynt å få det i magen...får mageknipe ikke menssmerter men mageknipe når jeg spiser mat, og blir sittende på do i et kvarter...har skikkelig dårlig mage. Har bare spist "trygg" mat så det skal ikke være noe galt egentlig...noen andre som kjenner seg igjen på noe her? Ellers er det helt topp å være gravid! I dag er jeg bare litt trøtt, mens typen ligger fyllesjuk på sofaen
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Trener ikke.. hehe.. (burde!) Men har mageknip noen timer hver dag. Er utrolig forsiktig med hva jeg spiser pga dette, men likevel... springmarsj på do... (drømmer om hard mage, som man liksom skal ha..)
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2010 Hahaha..godt å høre! springmarsj på do ja...greit å ikke ha hard mage å da..får det hvertfall ut! æsj..men ja
Minafårsøsterellerbror Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har også mye mageknip, luft i magen og litt løs mage. Tror det er en del av å være gravid ja. Var bare litt uvel da jeg gikk gravid sist, men denne gangen har jeg blitt skikkelig kvalm. Syns det er helt forferdelig enkelte dager på jobb. Kan ikke bare slappe av på ettermiddagen heller denne gangen, siden jeg har en 2-åring. Bare for å klage litt.
Pixie Power Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er vant til å trene fem ganger i uken, og holder på med det fortsatt. Men merket et godt stykke uti sv.skapet (ca halvveis, tror jeg) at jeg kunne bli støl av øvelser jeg aldri blir støl av ellers. Mest i rumpe/lår. Så gikk det over, men de siste to treningsøktene har jeg kjent det godt etter knebøy o.l. Er nå 32 uker. :-)
Preggers Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Selv trener jeg ikke, så kan ikke svare på hvorfor du blir støl. Men du skal nok ta det litt roligere nå, spesielt tidlig i graviditeten Men dette med mageknip har jeg lest mye om i det siste. Tarmene våre jobber nemlig på halv maskin nå for å holde maten i systemet vårt lengre. Du har kanskje merket at det tar lengre tid før du må bæsje (haha)? Det er fordi kroppen holder på maten i 12+ timer slik at fosteret skal kunne dra nytte av den. Det er dette som gjør at vi blir oppblåst, maten bare hoper seg opp. Prøv og spise mindre måltider. Selv klarer jeg ikke det for jeg har en massiv apetitt!
Pixie Power Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Må da legge til at trening er bra for fordøyelsen :-) Det er ikke noe problem å trene tidlig, midt i eller sent i sv.skapet, men man må selvfølgelig tilpasse etter formen.
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2010 Takk for nyttige svar jenter! Har en automatisk sperre i hodet når det gjelder trening så jeg tar ikke i max på de øvelsene hvor bekken og mage belastes mye, men så har jeg fått et forbaska dårlig kne de siste ukene som ikke ser ut til å bli bedre, og det legger jo en stor demper på hele treningsrutinene mine...håper bare ikke jeg blir sittende i sofaen hele sv.skapet..ond sirkel det der med meg...to uker treningsfri og det er vanskelig å komme i gang igjen!! Det med treg fordøyelse har jeg merket godt ja, når det først kommer så er det virkelig seriøse greier, vil ikke befinne meg noe annet sted enn hjemme hehe... betryggende å høre at det er flere som sliter med tarmsystemet! usj.. Ha en fortreffelig tid videre jenter, kos dere med spenningen....er ikke ofte jeg har så mye å glede meg over i hverdagen som et lite frø i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå