Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 5 dager over termin. Har fått så mye vann i kroppen at jeg knapt kan bevege fingrene, babyen ligger og klemmer på isjasnærven min. Dette er i tillegg til bekkenløsningen. Jeg fungerer ikke i det hele tatt hjemme og er kjempedeprimert pga smerter i hele kroppen.

Kan jo heller ikke si at det hjelper med alle skriveriene om hvor farlig det er for fosteret dersom mor går mer en 7 dager over termin.

Mye sutring dette her, men hvor ellers skal jeg klage....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg. Husk at skriveriene ikke nødvendigvis kommer fra fagfolk. Til tross for noen få svært uheldige foreldre så går det veldig bra med de aller fleste som går over termin.

Mens du venter kan du jo underholde deg med å lage fødekake:

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

Til sidst røres rosinene i.

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

- det krever litt leting å finne kokosmel, som regel på helsekostforretninger, og vips så har enda en dag gått. Kanskje du føder etter å ha spist den også:) I så fall vil vi vite om det:D

Og gjør litt gravideyoga mens kaken steker:

http://www.yogakurs.no/gravidyoga.html

Kanskje det hjelper litt mot vannet i kroppen.

Håper du føder snart.

:)

Skrevet

Gytha Ogg

meget fint innlegg! :)

Skrevet

Vet hvordan du har det, da det var akkurat sånn jeg hadde det med forrige mann!

Men vil trøste deg med at jeg gikk over 10 dager med første og 13 med andre, og at begge guttene var friske og med fødsler på henholdsvis 15 og 12 timer, og helt uten problemer!

Husker jeg gråt og truet med både det ene og det andre på 11 dag over med nr 2 og at far måtte ringe til sykehuset for å få igangsettings dato!

Først ville de ikke og sa at så lenge det ikke var fare for mor og barn, ville de ikke sette en dato,men da sa far at det var fare for mors psykiske og fars fysiske helse, og da fikk vi dato på 14 dag over.

Han kom av seg selv den 13 dag etter "stripping" av gjordmor på dag 11.

tror nok det er hormonene dine som spiller deg et puss, og heldigvis er alt glemt når den skjønne ligger på brystet ditt!

Hold ut, det er maks 8 dager igjen til du er mamma!!!!

Skrevet

STAKKARS DEG!!!! jeg vet hvordan det er med bekkenløsning og isjas, har akuratt det samme og fungerer ikke i det hele tatt. Men jeg har enda 10 dager til termin, skjønner godt at du er drittlei.

Kan jo ikke gjøre noe, går på krykker. Stakkars mannen i huset må jobbe, ta seg av 3 åringen, rydde, vaske osv... Slitsomt for meg også å bare sitte å se på, for jeg pleier å gjøre mye selv.

Men jeg var hos legen sa isjas smertene kom, og vi ble enige om at hvis babyen ikke har kommet 18.mai, sender han meg til legen på sus som får svgjøre om vi kan sette fødselen i gang. Har vert sykemeldt i 3 mnd, og ble ganske deprimert av det, og det ble ikke verre når isjasen kom. Grusomt. Kan du ikke gjøre det samme?Spør om de kan sette deg i gang, er ikke noe godt å gå sånn.

Lykke til, håper det snur raskt og at du føder I NATT :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...