....mammatilto... :))) Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Når det gjelder legging/soving på kveldstid så sitter ho på fanget til en av oss slik at vi leser bok,etterpå er det vann,smokk og nattakos og oppi sprinkelsenga. Når det har gått 5min så begynner hun og gråte og rope på meg og si at hun er tørst,enda koppen står på kommoden ved siden av henne. Hun vil på fange og ha kos,jeg tar henne opp gir ho vann og legger ho igjen. Ho pleier på og ro seg etter en 3runder ut og inn av rommet....men jeg tenker at hva om jeg kunne gjort ting anderledes...hun drikker stående i senga om jeg gir henne men vil likevel opp og jeg tar henne opp fordi jeg vet at da roer ho seg og jeg kan snart slappe av. Vet at dette kansje er feil...men problemet er vel når lillebror kommer i slutten av juli,hun er jo stor jente men likevel så blir hun kansje behandlet som hun skulle vært noe mindre tenker jeg...hva tenker dere ??? Jeg har så lyst til og gjøre ting anderledes men hun kan holde på i timesvis med grining ...... og det er såååååååååå slitsomt....hihi...
Stellaborealis Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Det er jo veldig deilig å ha enkle leggerutiner, spesielt når dere snart skal ha en til:) Det er hvertfall det rådet jeg vil gi. Vi har 2 år mellom våre og det var utrolig deilig å ha gode leggerutiner på førstemann da andremann meldte sin ankomst;) Hva med å legge henne i senga slik at hun ligger der mens dere leser bok, synger sang osv..? Så forbinder hun leggingen med noe koselig og evt klarer å roe seg på egenhånd:) Masse lykke til!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 snill er du jo og det er jo en god egenskap du skrev ikke hvor stor hun er, men siden hun skal faa en lillebror tipper jeg rundt 2 eller 3? da min eldste fikk en soester da hun var 16 maander var fokuset paa at hun var storejente.. og litt mindre 'needy' ved leggetid. Jeg tror at visst jeg var deg, ville jeg tatt litt mer kontroll ved leggingen, latt hun skjoenne at hun ikke kan rope paa deg for aa komme opp av sengen og faa mer vann og alle de tingene, som lett kan balle paa seg etterhvert som ungen kommer i trassalderen (gir du en finger ved leggetid.. kan de lett ta hele armen, spesielt en trassig 4 aaring som vil proeve alt fo aa ikke legge seg.. ), jeg ville personlig ikke la hun drikke sa mye vann hun vil heller, med tanke paa nattavenning senere ogsaa.. beloenning virker ogsaa straalende som regel, jeg husker at jeg gav min eldste et klistremerke album og hun fikk en hver kveld etter vi hadde lest bok, ogsaa ble hun lovet en til om morgenen hvis hun la seg fint, sov hele natten uten aa komme inn til oss, det funket her. jeg vil raade deg til aa ta tak i de smaa tingene som du foeler kan 'balle paa seg' etter som den nye babyen kommer, det trenger ikke noedvendigvis aa foere til hyling aa grining i timesvis, det gaar som regel bedre enn forventet, men det sagt, jeg liker heller ikke aa endre rutiner i en saapass hellig sak som leggingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå