Gå til innhold

Jeg gjør vel det rette? Litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter meget i forholdet vårt, min samboer og meg. Har en datter sammen på 1,5 år gammel, så derfor har vi prøvd litt hardere enn vi kanskje ellers ville gjort. Han er en kontrollerende person som bestemmer over meg. Forteller hva jeg kan bruke penger på og ikke, kan ikke gå ut på byen en sjelden gang uten han, han mener HAN aldri roter mens det gjør jeg. Så derfor skal jeg rydde. Igår kom jeg hjem til et rent helvette. Han hadde hatt snuppa hjemme fra bhg. Brødsmulene rundt stolen hennes lå strødd, ting lå slengt oppå bordet, kjøttdeig var innstørknet i panna, salatposer lå slengt og søpla nærmest fløt. Ikke hadde han giddet å tatt seg bryet å støvsuge og rydde litt mens hun tok seg en lur. Så var det økonomien. Kjøpte en paraplytrille til barnet igår til 300 kr på leketøysbutikken. Den var på tilbud. Når han så den fikk jeg kjeft fordi jeg hadde brukt unødvendige penger og blabla. Fikk den leksa om at jeg måtte levere den tilbake. Hvis jeg kjøper klær til meg selv eller jenta vår må jeg skjule det, ellers klikker han nesten i vinkel.

Han irriterer meg sånn! Igår toppet han det hele med å påstå at jeg var utro. Det er null intimitet/sex i forholdet så han mente at av den grunnen MÅTTE jeg jo få det behovet dekt andre steder. Igår bestemte jeg meg for å være sammen med venner ute på byen en tur til trass for hans meninger. Så sa han; "Tørk av deg sminken da hvis du bare er der for venninenne dine sin skyld". Han sa mer eller mindre rett ut at mannfolk på byen ville sjekke meg opp hvis jeg hadde sminke på, eller noe i den duren.

Vi leier leil, så nå har jeg sagt den opp. Jeg tvinger mao oss til å komme oss ut av det her, jeg er lei av at det er sånn fram og tilbake hele tiden. Har ikke sagt det til han enda, men skal gjøre det iløpet av helga. Ville bare få skrevet det ned.. Vet det er best å forlate han, men er redd for å såre følelsene hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, han høres veldig farlig ut. Du må komme deg bort fra han, for du har det ikke bra med en så kontrollerende mann!! Godt at du tar tak i det!

Skrevet

Så bra at du tar tak for å forandre situasjonen din.

Han høres ikke riktig rett ut.

Skrevet

Det svaret har du nok selv :-) , men skjønner valget er vondt og vanskelig. Håper du har noen sterke kvinner rundt deg som gir deg støtte i tiden fremover. Lykke til!

Skrevet

Huff, dette høres ut som et kjempeusunt forhold.

Men skjønte ikke helt hva du mente, du skriver at du har sagt opp leiligheten, men så skriver du "Vet det er best å forlate han, men er redd for å såre følelsene hans."

Så det ble litt uklart for meg om du skal forlate mannen eller ikke?

Du får si fra med en gang at leiligheten er sagt opp.

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal forlate han, men hater å såre han. For han er faktisk glad i oss selv om han er helt idiot enkelte ganger. HI

Skrevet

Det skjønner jeg, det er selvsagt ingen god tanke å vite at du skal såre en du tross alt er glad i. Du får minne deg selv på at han er en voksen mann som kan ta ansvar for sitt eget liv. Gutten din er et barn som er helt avhenging av at du tar ansvar for at han skal ha det bra, så hensynet til han må settes først.

Lykke til, du gjør helt klart det rette.

Skrevet

Hehe, har en datter :P Men men, ja jeg skjønner. Problemet med min samboer er at han kan krangle lenge, også plutselig er alt greit igjen for hans del. Hvis vi har kranglet i to timer spør han om vi skal se en film sammen. Det hele toppet seg igår som sagt når han beskyldte meg for å være utro, kalte meg egoistisk, kalte moren min for en hurpe ( vi skulle egentlig dra hjem til mine foreldre denne helgen), and the list goes on. Skjønner egentlig ikke at jeg har holdt ut så lenge :(

Kontrakten min på jobben går ut om 4 uker, så da skal vi starte på nytt. Jeg og jenta min :) Samboer begynte å rope til meg foran henne for to dager siden, så høyt at hun begynte å gråte.. Det er IKKE sånn et barn skal måtte gjennomgå!

Skrevet

Men jeg forstår ikke helt. Forandret han seg etter at dere fikk barn sammen? Forstår ikke at du kunne gå inn i et forhold meg og senere få barn med en slik person. Er fullt klar over at noen menn forandrer seg når de "har deg på kroken", altså, bare lurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...